اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

برنامه فضای مجازی اهالی قرآن در روزهای کرونایی/اجرای برنامه های قرآنی رمضان به صورت مجازی در لارستان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی لارستان ازفعالیت‌های دینی و قرآنی به شکل مجازی خبر داد وگفت ضرورت امروز براین است فعالیت های قرانی ودینی را رایگان از طریق فضای مجازی در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

برنامه فضای مجازی اهالی قرآن در روزهای کرونایی/اجرای برنامه های قرآنی رمضان به صورت مجازی در لارستان

حجت‌الاسلام مهدی اقبالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لارستان، ضمن تبریک حلول ماه پرفیض و برکت رمضان و با اشاره به اینکه اداره تبلیغات اسلامی در راستای هدف اصلی خود یعنی تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی در طول سال با ۱۳ روحانی مستقر و تعداد ۱۵ خانه قرآنی در حال فعالیت است، اظهار داشت: 2 مؤسسه قرآنی و کانون قرآنی مشغول خدمت‌رسانی به مردم شهرستان لارستان هستند.

وی بابیان اینکه اداره تبلیغات در ایام تبلیغی و مناسبت‌های مذهبی مبلغان زیادی را به تمام روستاها و بخش‌های لارستان اعزام می‌کند، افزود: در ماه مبارک رمضان امسال به‌خاطر شرایط حاکم در جامعه و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا تصمیم گرفته شد در مساجد اقامه نماز صورت نگیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی لارستان فعالیت‌های تبلیغی دینی و قرآنی در ماه مبارک امسال را متمرکز بر فضای مجازی دانست و تصریح کرد: چون در این ماه اعزام هیچ مبلغی نداریم، روحانیان مستقر ساکن در روستاها و همچنین سایر مبلغان کارهای تبلیغی خود را در قالب فیلم، صوت، متن و مسابقه انجام می‌دهند.

این مسئول با اشاره به اینکه مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان که در سطح لارستان، استان و کشور فعالیت دارد در این شهرستان با همکاری اداره تبلیغات اسلامی کارهای قرآنی را در فضای مجازی شروع کرده است، خاطرنشان کرد: کانون قرآن شهید نصیری لاری با همکاری و حمایت اداره تبلیغات اسلامی لارستان سالیان سال است که به فعالیت‌های قرآنی در سطح شهرستان، استان و کشور مشغول است.

اقبالی با اذعان به اینکه کانون شهید نصیری لاری با انجام فعالیت‌های قرآنی در سطح لارستان مطرح بوده و به برگزاری دوره‌های آموزش روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، حفظ، برپایی محافل و مسابقات گوناگون قرآن اقدام کرده است، ادامه داد: این کانون قرآنی با انجام تبلیغات گوناگون از علاقه‌مندان در سنین مختلف خواهران و برادران ثبت‌نام به عمل می‌آورد.

وی بابیان اینکه این کانون با ارسال مشخصات اعضای خود به سامانه، روزانه در ایام ماه مبارک رمضان یک آیه برای آن‌ها ارسال می‌کند، یادآور شد: این آیات موضوعی است و در پایان 30 آیه را حفظ‌شده‌اند و پس از شرکت در آزمون غیرحضوری، گواهی معتبر برای آن‌ها صادر می‌شود.

اقبالی با اشاره به اینکه در این طرح سعی می‌شود متناسب با فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر سبک زندگی اسلامی و ایرانی از آیاتی با این موضوع بهره گرفته شود، بیان کرد: این طرح می‌تواند به شکل ثبت‌نام خانوادگی اجرا شود.

وی با اذعان به اینکه از بین خانه‌های قرآنی خانه قرآنی حضرت معصومه(س)   دهکویه فعالیت قرآنی در فضای مجازی دارد، یادآور شد: در حسینیه ثارالله واقع در شهر جدید لار، طرحی در حال اجراست که هرروز یک آیه به همراه تفسیر آن به‌صورت کلیپ تصویری برای بهره‌برداری مردم پخش‌شده و در پایان ماه مسابقه‌ای برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی لارستان آمادگی خود را برای همکاری با مسئولان این شهرستان در برنامه‌های مختلف اعلام داشت و اضافه کرد: از عموم مردم و قشرهای مختلف درخواست همکاری و همفکری می‌کنیم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول