اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

برپایی محفل قرآنی به یاد سردار سلیمانی در امامزاده پنج تن (ع)

امامزاده پنج تن (ع) لویزان همزمان با ماه مبارک رمضان با وجود تعطیلی اماکن مذهبی، علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان، اقدام به برپایی مراسم جزءخوانی قرآن کریم با یاد شهید سپهبد قاسم سلیمانی بدون حضور جمعیت کرده است.

برپایی محفل قرآنی به یاد سردار سلیمانی  در امامزاده پنج تن (ع)

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، با تعطیلی امامزادگان به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا، خادمان امامزاده پنج تن لویزان برای مبارزه با این ویروس دست به کار شده و علاوه بر تهیه و توزیع مواد ضدعفونی در بین مردم، اقدام به تولید و توزیع گان، ماسک و شیلد و مواد بهداشتی در بیمارستان‌ها کردند. همچنین تهیه روشویی و نصب آن در اماکن و معابر پرتردد از دیگر اقدامات خادمان امامزاده پنج تن(ع) در ایام کرونا است. 

 

حال و هوای امامزاده پنج تن (ع) در رمضان بدون حضور زائر

۶۰۰۰ ماسک در بیمارستان‌های هاشمی‌نژاد و مسیح دانشوری توزیع شد

حجت‌الاسلام عطاالله اسفندیار مسؤول فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شمال شرق تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به تولید بیش از ۱۵ هزار ماسک به همت خادمان این آستان گفت: پس از شیوع کرونا و کمبود مواد بهداشتی در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، خادمان آستان امامزادگان پنج تن (ع) علاوه بر توزیع ماسک و مواد ضدعفونی بین مردم، ۶ هزار ماسک نیز در بیمارستان‌های هاشمی‌نژاد و مسیح دانشوری توزیع کردند.

 

توزیع ۲۵۰ بسته معیشتی بین نیازمندان

وی به تهیه و توزیع بیش از ۳ هزار گان پزشکی اشاره کرد و گفت: علاوه بر وسایل و اقلام بهداشتی، به منظور تأمین معاش افراد نیازمند که با کرونا به سختی بیشتری افتادند، بسته‌های معیشتی نیز تهیه و توزیع شد. همچنین پس از فرمایش مقام معظم رهبری درباره کمک مؤمنانه به نیازمندان، در ماه مبارک رمضان بسته‌های ارزاق رمضانی تهیه کرده و به زودی بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود.

 

اسفندیار با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۵۰ بسته معیشتی تهیه و در حال بسته‌بندی است، خاطرنشان کرد: این بسته‌های ارزاق با کمک‌های مردمی تهیه شده است و با استقبال خوب مردم خیر تهران، بر تعداد این بسته‌ها افزوده خواهد شد.

 

برپایی محفل انس با قرآن بدون حضور جمعیت

مسؤول فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شمال شرق تهران با اشاره به اینکه با وجود تعطیلی ظاهری آستان امامزادگان پنج تن (ع) اذان از گلدسته‌های امامزاده پخش می‌شود، افزود: در ماه مبارک رمضان هرسال مراسم جزءخوانی قرآن در این آستان برگزار می‌شد که قرار بود با توجه به تعطیلی امامزاده از تجمعات کاسته و این برنامه هم لغو شود، اما با همکاری حسن ربیعیان از قاریان بین‌المللی کشورمان و تولیت آستان، مراسم جزءخوانی قرآن هر روز بدون حضور جمعیت برپا می‌شود. 

اسفندیار با بیان اینکه محفل جزءخوانی قرآن به یاد شهید سپهبد قاسم سلیمانی و استاد اربابی از ساعت ۱۷ به صورت زنده از صفحه اینستاگرام آستان مقدس امامزاده پنج تن پخش می‌شود، خاطرنشان کرد: در این محفل هر روز یکی از حافظان یا قاریان برتر و ممتاز کشورمان به ترتیل آیات الهی می‌پردازد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول