اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

آخرین جلسه شورای ارزیابی جشنواره موسیقی فجر برگزار شد/هم‌فکری برای برگزاری کنسرت‌ پس از کرونا

آخرین جلسه شورای ارزیابی سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر، یکشنبه هفتم اردیبهشت ماه برگزار شد.

آخرین جلسه شورای ارزیابی جشنواره موسیقی فجر برگزار شد/هم‌فکری برای برگزاری کنسرت‌ پس از کرونا

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، آخرین جلسه شورای ارزیابی سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر، یکشنبه هفتم اردیبهشت ماه برگزار شد.

در این جلسه، درباره سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر بحث و گفت وگو شد و مقرر شد بر اساس آیین نامه جشنواره موسیقی فجر نظرات نهایی شورا درباره این دوره  جشنواره جمع بندی و به معاونت امور هنری ارائه شود.

در این دوره جشنواره متناسب با اهداف و بندهای آیین نامه بر اساس طیف لیکِرت فرمی برای ارزیابی جشنواره تهیه شده تا با شاخص های کمی و ضریب های هر شاخص، نمره شورای ارزیابی برای جشنواره و تطابق اجرای جشنواره با آیین نامه مشخص شود.

محمد سریر، عضو شورای ارزیابی سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر گفت: اینکه جشنواره موسیقی فجر تا چه اندازه توانسته است نگاه به موسیقی را پیش ببرد، به بررسی نیاز دارد اما نگاه به آینده جشنواره موسیقی فجر اهمیت بسیاری دارد که جشنواره بتواند در موسیقی کیفی موثر باشد.

زیدالله طلوعی دیگر عضو شورای گفت: متأسفانه برای ارتقای موسیقی در کشور کار چندانی نشده است و ضرورت دارد که به فرهنگ موسیقی سنتی توجه شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما حمایت کنند.

داود گنجه ای عضو شورا نیز در این جلسه گفت: هرچند هنرمندان و جوانان در تکنیک موسیقی پیشرفت کرده اند، اما موسیقی ما اعتلا پیدا نکرده است. سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر با توجه به شرایط زمانی و مکانی موفق بود و بخش بین الملل این دوره جشنواره با در نظرگرفتن امکان و بودجه قابل به خوبی برگزار شد.

محسن رجب پور عضو شورا در این جلسه گفت: حوزه موسیقی و حوزه های دیگر هنر به شورایی متشکل از صاحب نظران هنری، جامعه شناسی و فرهنگی نیاز دارد که در مباحث کلی برای آینده موسیقی، نظر و مشورت دهند.

 شورای ارزیابی جشنواره موسیقی فجر بر اساس آیین‌نامه جشنواره موسیقی فجر با ترکیب نماینده معاون امور هنری، مشاور برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی معاونت امور هنری، نماینده مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری، نماینده انجمن صنفی هنرمندان موسیقی و سه نماینده از بین اهالی موسیقی به انتخاب معاون امور هنری تشکیل می‌شود و وظیفه نظارت بر جشنواره و عملکرد گردانندگان آن را بر عهده دارد.

محمد سریر، زیدالله طلوعی، داود گنجه ای، محسن رجب پور مدیرعامل مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری، محمد اطیابی رییس انجمن صنفی هنرمندان موسیقی ایران، امین مویدی، مشاور برنامه ریزی معاونت امور هنری و حمید قبادی، نماینده معاونت امور هنری اعضای شورای ارزیابی سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر هستند.

**************

هم‌فکری با مدیران سالن‌ها برای برگزاری کنسرت‌ها پس از بازگشایی سالن

 

نشست هم‌اندیشی تمهید مقدمات و شرایط ضروری برای برگزاری کنسرت، پس از بازگشایی سالن‌ها، ظهر شنبه ۶ اردیبهشت‌ماه در دفتر موسیقی برگزار شد.

در این نشست با حضور محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی، حمیدرضا نوربخش؛ مدیر عامل خانه موسیقی، محسن رجب‌پور رییس مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری و نمایندگان سالن‌های برگزارکننده کنسرت،‌ درباره ضرورت‌‌های بهداشتی، اجتماعی برای برگزاری کنسرت پس از بازگشایی سالن‌ها، بحث و تبادل نظر شد.

در این جلسه، نمایندگان تالار کشور، سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران، برج میلاد، تالار وحدت، سالن اسپیناس پالاس، فرهنگسرای نیاورن و سالن برج آزادی حضور داشتند.

محمد اله‌یاری ‌مدیرکل دفتر موسیقی در این نشست گفت: این نشست به منظور هم‌فکری و گفت‌وگو برای برگزاری کنسرت‌ها پس از بازگشایی سالن‌ها و در نظر گرفتن همه جوانب و شرایط سالن‌ها، گروه‌های هنری، مخاطبان و مؤسسات موسیقی است. نتایجی که پس از گفت‌وگو به دست می آید و شرایطی که تعیین می‌شود؛ به ستاد ملی مبارزه با کرونا پیشنهاد خواهدشد.

محسن رجب‌پور مدیرعامل مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری در این نشست گفت: مؤسسات و شرکت‌های فعال موسیقی، آمادگی برگزاری کنسرت را دارند و در این شرایط، ضرورت دارد همه بخش‌های مرتبط مانند هنرمندان، شرکت‌ها،‌ سالن‌ها و دولت همکاری و تعامل کنند. و شرکت‌ها، سالن‌ها و هنرمندان از بخشی از درآمد خود بگذرند و ستاد ملی مبارزه با کرونا هم در این زمینه حمایت کند.

حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی در این نشست گفت: تعداد سالن‌های برگزاری کنسرت، معدود است و رقابت مناسبی در این زمینه وجود ندارد. به همین دلیل قیمت اجاره سالن‌ها هرسال افزایش می‌یابد و این موضوع بر هزینه کنسرت‌ها تأثیر می‌گذارد و بخش زیادی از افراد جامعه که توان اقتصادی ندارند؛ امکان برخورداری از کنسرت‌های موسیقی را ندارند.

در پایان این جلسه مقرر شد نمایندگان سالن‌ها پیشنهادها و شرایط خود را برای برگزاری کنسرت پس از بازگشایی سالن‌ها و اقداماتی را که از نظر بهداشتی برای سلامت افراد متعهد می‌شوند، ارائه کنند تا در جلسات آینده در این مورد تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول