اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب با محوریت فلسطین برگزار می‌شود

اتحادیه عرب از برگزاری نشست فوق‌العاده با هدف بررسی موضوع تلاش رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری یا بخش‌هایی از آن، خبر داد.

نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب با محوریت فلسطین برگزار می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اتحادیه عرب امروز دوشنبه اعلام کرد که نشست فوق‌العاده وزرای خارجه عرب روز پنج‌شنبه بنا به درخواست فلسطین برای بررسی تلاش‌های رژیم صهیونیستی مبنی بر الحاق کرانه باختری یا بخش‌هایی از آن برگزار می‌شود.

در این نشست تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری یا بخش‌هایی از آن و تحمیل حاکمیت این رژیم در این اراضی و شهرک‌های غیرقانونی واقع در اراضی دولتی فلسطین به خصوص الحاق منطقه الأغوار و منطقه «ج» کرانه باختری بررسی خواهد شد.

«حسام زکی» معاون دبیرکل اتحادیه عرب در این باره گفت که این نشست از طریق ویدئو کنفرانس و به ریاست عُمان برگزار خواهد شد و طی آن راهکارهای مختلف ارائه حمایت سیاسی، قانونی و مالی از رهبری فلسطین به منظور مقابله با طرح‌های اسرائیل برای الحاق اراضی فلسطینی، کمک به دولت فلسطین برای جبران خسارت‌های ناشی از بحران کرونا، اقدامات تجاوزکارانه اسرائیل از جمله بلوکه کردن درآمدهای مالیاتی فلسطین مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به نوشته روزنامه «رأی‌الیوم»، زکی همچنین گفت که «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در چند روز گذشته تماس‌هایی به ویژه با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل برقرار و طی آن درباره خطرات اقدامات اسرائیل برای سوء استفاده از سرگرم شدن جهان به مقابله با کرونا، به منظور تثبیت وضعیت جدید و الحاق بخش‌هایی از اراضی اشغالی فلسطین و اعلان حاکمیت رژیم صهیونیستی در آن هشدار داد.

ابوالغیط همچنین سازمان ملل را به مسئولیت‌پذیری و اهتمام به خطرات اقدامات رژیم صهیونیستی برای ثبات و امنیت منطقه فراخواند.

انتهای پیام/  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول