اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

فارس من| بررسی پرداخت حقوق به دانشجویان دکتری در کمیسیون آموزش مجلس

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: دانشجویان دوره دکتری در مقطعی قرار دارند که برای گذران زندگی با مشکلات عدیده‌ای مواجه‌ هستند و باید برای آنها ابزار تشویقی و ترغیبی در نظر گرفته شود.

فارس من| بررسی پرداخت حقوق به دانشجویان دکتری در کمیسیون آموزش مجلس

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، سامانه «فارس من» سامانه‌‌ای است که مخاطبان خبرگزاری فارس می‌توانند از طریق آن مشکلات خود در تمام حوزه‌ها را مطرح کنند تا خبرنگاران خبرگزاری فارس این مشکلات را پیگیری کرده و پاسخ آن را از مسؤولان دریافت کنند.

مخاطبان خبرگزاری فارس موضوع «برای دانشجویان دکتری حقوق ماهیانه برقرار کنید» را مطرح و تاکید کردند «نظر به اینکه در یک دوره چند ساله دانشجویان دکتری که شغلشان پژوهش است هیچ درآمدی ندارند و با مشکلات اقتصادی عمده و موانع ازدواج روبرو هستند و اکثراً مجرد هستند و از طرفی طبق قوانین آموزشی مجاز به هیچ‌گونه فعالیت اقتصادی در خارج دانشگاه نیستند از مجلس جدید می‌خواهیم طرحی برای برقراری حقوق ماهیانه دانشجویان دکتری تصویب کند تا با تمرکز بیشتری به پژوهش و تحقیق بپردازیم» و از خبرگزاری فارس خواستارگفت وگو با مسئولان شدند که خبرنگاران خبرگزاری فارس برحسب وفای به عهد این موضوع را در دستور کار قرار دادند.

رفع تنگناها و مسیر آموزش دانشجویان دوره دکتری

محمد بیرانوند عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این باره به خبرنگار فارس گفت: خیلی از دانشجویان، اساتید و  نخبگان نیز این مسیر را طی کرده‌اند و در تنگناها قرار گرفته‌اند. 

وی افزود: این دانشجویان در مقطعی قرار دارند که گاهاً متاهل و برای گذراندن زندگی با مشکلات زیادی مواجه هستند و بعضی‌ از دانشجویان نیز به دلیل نداشتن درآمد مکفی قادر به ازدواج نیستند و حتی می‌توان گفت این گروه از افراد حتی برای موضوعات تحقیقی هم نیاز به هزینه‌های جانبی دارند و باید تلاش کنیم تا این جوانان به خوبی مشکلات را پشت سر بگذارند. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه  گفت: بنده با این طرح موافق هستم که برای دانشجویان دکتری حقوق در نظر گرفته شود. می‌توان در این دو سال تحصیلی برای دانشجویان ابزار تشویقی و ترغیبی تعیین کرد تا زندگی‌شان را تا حدودی تامین کند. 

* تعیین ابزار تشویقی و ترغیبی برای معیشت دانشجویان دکتری 

بیرانوند با بیان اینکه زیرساخت‌های اقتصادی کشور چندان قابل تعریف نیست،‌گفت: در کل این طرح باید در کمیسیون مطرح و با وزارت علوم در میان گذاشته شود تا راهکار مناسبی پیدا شود تا نیاز واقعی این قشر از دانشجویان به خوبی پاسخ داده شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول