اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تمدید وضعیت فوق‌العاده در قزاقستان

رئیس جمهور قزاقستان با اعلام این که اوج شیوع کرونا در این کشور هنوز پشت سر گذاشته نشده تمدید وضعیت فوق العاده تا 11 ماه می را اعلام کرد.

تمدید وضعیت فوق‌العاده در قزاقستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان از تمدید زمان وضعیت فوق العاده در این کشور خبر داد.

وی در این مورد گفت: اوج گرفتاری به کرونا کاملا پشت سر گذاشته نشده و بدون رعایت اقدامات احتیاطی ممکن است کانون های دیگر عفونت بوجود آید.

تاکایف تاکید کرد: خطر این ویروس را نباید کم گرفت، زیرا ویروس کرونا مسری و تهدید جدی برای سلامتی انسان دارد.

 وی افزود: با توجه به شرایط موجود در قزاقستان و بر اساس پیشنهاد کمیسیون دولتی و کارشناسان تصمیم گرفتم فرمان تمدید وضعیت فوق العاده در کشور را تا 11 ماه مه امسال به امضا رسانم. 

تاکایف افزود: مطابق قانون، وضعیت فوق العاده در تاریخ 11 ماه مه به پایان می رسد مگر این که، شیوع گسترده این بیماری همه گیر رخ دهد که من امیدوارم این اتفاق نیفتد.

تاکایف در بخش دیگری از سخنان خود در مورد ازسرگیری ارتباط هوایی بین شهر های «نورسلطان» و «آلماتی» از اول ماه می خبر داد.

به گفته وی، باید تمام اقدامات احتیاطی با دقت انجام و مقررات مربوط به تعامل خدمات حمل و نقل هوایی و بهداشتی – اپیدمیولوژیک تدوین شود.

وضعیت فوق العاده در قزاقستان از ساعت 08:00 صبح 16 مارس اعلام شده است. طی این دوره محدودیت های موقتی در این کشور اتخاذ شده است. بویژه، محافظت از نظم عمومی، اماکن مهم دولتی و استراتژیک و همچنین تضمین معیشت مردم و عملکرد حمل و نقل تقویت، برنامه های عمومی، فعالیت فروشگاه ها، مراکز تفریحی، سینما، تئاتر، نمایشگاه ها به حالت تعلیق درآمده است.

همچنین برگزاری برنامه های ورزشی و سایر رویدادهای عمومی، خانوادگی، یادبودها در این کشور ممنوع، ورود و خروج در قزاقستان برای شهروندان این کشور و اتباع خارجی محدود شده است.

باید گفت که مورخ 10 آوریل کمیسیون دولتی قزاقستان در مورد تمدید وضعیت فوق العاده در این کشور تا پایان ماه جاری تصمیم گرفت. سپس فرمان مرتبط توسط رئیس جمهور قزاقستان به امضا رسید.

همچنین تصمیم گرفته شد رژیم قرنطیته در شهر های نورسلطان، آلماتی و شهر شیمکنت تمدید شود.

در شهر آلماتی با تصمیم مقامات محلی برگزاری تمام برنامه های عمومی تا پایان ماه ژوئن لغو شدند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول