اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

«شهید شیرودی» نقشی اساسی در توقف ماشین جنگی دشمن در غرب کشور داشت

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: یکی از عوامل بازدارنده ماشین جنگی صدام جنایتکار در منطقه غرب، اقدامات مقتدرانه و اثرگذار و مستمر هوانیروز در طول روزها و ماه‌های ابتدایی دوران دفاع مقدس بود که شهید شیرودی نقشی اصلی و اساسی در آن داشت.

«شهید شیرودی» نقشی اساسی در توقف ماشین جنگی دشمن در غرب کشور داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه، سردار سرتیپ دوم پاسدار ناصر باباخانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هوانیروز در دوران دفاع مقدس و به خصوص شهید شیرودی، اظهار داشت: علی اکبر شیرودی روز ۲۵ دی ۱۳۳۴ در بالاشیرود در شهرستان تنکابن استان مازندران به دنیا آمد او بعد از اتمام دوره ابتدایی، در یکی از دبیرستان‌های تهران ثبت‌نام کرد و تا مقطع دیپلم ادامه تحصیل داد.

وی گفت: شهید شیرودی، در سال ۱۳۵۱ به دوره مقدماتی آموزش خلبانی وارد ارتش شد و پس از گذراندن دوره کامل خلبانی بالگرد جنگنده کبرا شد و به اصفهان منتقل شد و در غائله کردستان و سرکوب ضد انقلاب در کردستان و پاوه نقش تعیین کننده‌ای داشت و با شروع جنگ تحمیلی در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹به منطقه کرمانشاه اعزام  و در پادگان ابوذر فرمانده تیم آتش منطقه هوانیروز را به دست گرفت و در روزهای ابتدایی دفاع مقدس طول 12 ساعت پرواز چندین ماموریت عملیاتی را رهبری کرد و به همین علت به درجه سروانی ارتقاء پیدا کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه ادامه داد: به جرات می‌توان گفت که یکی از عوامل بازدارنده ماشین جنگی صدام جنایتکار در منطقه غرب اقدامات مقتدرانه و اثرگذار و مستمر هوانیروز در طول روزها و ماه‌های ابتدایی دوران دفاع مقدس بود که شهید شیرودی نقش اصلی و اساسی در آن داشت.

وی افزود: در آخرین عملیات پروازی خود (۸ اردیبهشت ۱۳۶۰) در منطقه بازی‌دراز، هنگامی که عراق لشکری زرهی با ۲۵۰ تانک و با پشتیبانی توپخانه و خمپاره‌انداز و چند فروند جنگنده، برای بازپس گیری ارتفاعات «بازی دراز» به سوی سرپل‌ذهاب گسیل داشته بود، به مقابله با آنان پرداخت و پس از انهدام چندین تانک مورد اصابت گلوله تانک دشمن قرار گرفت و در منطقه کوره موش به شهادت رسید و مقام معظم رهبری از وی به‌عنوان اولین نظامی‌ای که در نماز به او اقتدا کرده‌است یاد کرد و او را مکتبی، مؤمن و جنگنده در راه خدا توصیف کرد.

باباخانی گفت: پیکر شهیدشیرودی در محوطه امامزاده حسین شهر شیرود تنکابن به خاک سپرده شد و ضمنا در محل شهادت این شهید در روستای زرین‌جوب منطقه کوره موش شهرستان سرپل‌ذهاب در تیرماه ۱۳۸۹ یادمانی احداث شد که همه ساله کاروان‌های راهیان نور از این یادمان بازدید می‌کنند.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول