اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

خسارت 50 میلیارد تومانی «کرونا» به مراکز فرهنگی خوزستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا 50 میلیارد و 786 میلیون تومان به مراکز فرهنگی و هنری بخش خصوصی و دولتی، رسانه‌های دیجیتال و مکتوب خسارت‌ وارد شد.

خسارت 50 میلیارد تومانی «کرونا» به مراکز فرهنگی خوزستان

محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: به دنبال  شیوع ویروس کرونا 50  میلیارد و 786 میلیون تومان به مراکز فرهنگی و هنری بخش خصوصی و دولتی، همچنین رسانه‌های دیجیتال و مکتوب خسارت‌ وارد شد.

وی با بیان اینکه بیمه ‌شدگان کارگاه‌های فرهنگی مشمول بیمه بیکاری می‌شوند، گفت: بیمه شدگان صنف‌ها،کارگاه‌های فرهنگی و هنری که به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل شده‌اند، مشمول بیمه بیکاری می‌شوند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: شاغلان موسسات فرهنگی هنری، چاپخانه‌ها، کانون‌های آگهی و تبلیغات، آموزشگاه‌های هنری و سایر صنوف فرهنگی و هنری که تنها به علت شیوع بیماری کرونا از کار بیکار شده‌اند و کمتر از یک‌سال سابقه بیمه در سال 98 دارند، می‌توانند از بیمه بیکاری بهره‌مند شوند.

جوروند افزود: در راستای ماده 2 و بند ب ماده 6 قانون بیمه بیکاری شاغلان کارگاه‌ها و صنف‌های فرهنگی هنری مشمول، باید ابتدا در سایت وزارت کار به آدرس https://bimebikari.mcls.gov.ir  ثبت نام اولیه را انجام دهند.

وی عنوان کرد: طبق قانون سازمان تامین اجتماعی، بیمه شدگان بیکار که دارای کد کارگاهی هستند مشمول دریافت حق بیمه بیکاری نیز هستند و افرادی که به صورت خویش فرما خود را بیمه کرده‌اند (مثل بیمه شدگان صندوق هنر) مشمول این قانون نیستند.

جوروند گفت: افرادی که در سامانه نام برده ثبت نام می‌کنند گزینه حوادث غیرمترقبه را برای علت بیکاری خود انتخاب کنند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول