اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

بسته خبری| تولید روزانه ۴ هزار جفت دستکش در جغتای/ تهیه بیش از 7 هزار ماسک بهداشتی در خواف

مسؤول قرارگاه پدافند زیستی شهید حاج قاسم سلیمانی جغتای در حالی از تولید روزانه ۴ هزار جفت دستکش در این شهرستان خبر داد که سازمان تعاون روستایی خواف بیش از 7 هزار ماسک بهداشتی در این شهرستان تهیه کرده است.

بسته خبری| تولید روزانه ۴ هزار جفت دستکش در جغتای/ تهیه بیش از 7 هزار ماسک بهداشتی در خواف

به گزارش خبرگزاری فارس از خراسان رضوی، مسؤول قرارگاه پدافند زیستی شهید حاج قاسم سلیمانی جغتای در حالی از تولید روزانه 4 هزار جفت دستکش در این شهرستان خبر داد که سازمان تعاون روستایی خواف نیز بیش از 7 هزار ماسک بهداشتی در این شهرستان تهیه کرده است.

تولید روزانه 4 هزار جفت دستکش در جغتای

مسؤول قرارگاه پدافند زیستی شهید حاج قاسم سلیمانی جغتای در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به  فرمان رهبر معظم انقلاب در راستای کمک به محرومان و مقابله با شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا و کمبود دستکش یکبار مصرف و قیمت نامعقول آن در این شهرستان، قرارگاه پدافند زیستی شهید حاج قاسم سلیمانی که متشکل از پایگاه‌های بسیج بلال، الزهرا(س) و گروه جهادی شهید حججی است اقدام به تولید دستکش یکبار مصرف کرد.

محمد نظری‌دوست افزود: از 3 فروردین ماه سال جاری، کارگاه تولید دستکش یکبار مصرف توسط قرارگاه پدافند زیستی شهید حاج قاسم سلیمانی در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) جغتای آغاز شد.

وی با بیان اینکه روزانه 4 هزار دستکش یکبار مصرف توسط 10 نفر از خواهران بسیجی تولید، بسته‌بندی و در شهر توزیع و به فروش می‌رسد، اضافه کرد: در ابتدای شروع به کار 20 نفر از خواهران  بسیجی با دستگاه هویه و الگوی دست اقدام به تولید دستکش یکبار مصرف کردند، ولی با توجه به کیفیت پایین دستکش‌ها و وقت‌گیر بودن این کار، پایگاه بسیج بلال با کمترین هزینه با کیفیت بسیار بالاتر اقدام به ساخت دستگاه تولید دسکش یکبار مصرف کردند.

مسؤول قرارگاه پدافند زیستی شهید حاج قاسم سلیمانی جغتای با بیان اینکه برای تولید دستکش یکبار مصرف مبلغ 20 میلیون ریال کمک جمع‌آوری شد، تصریح کرد: برای تولید هر بسته دستکش یکبار مصرف نیاز به 100 عدد نایلون فریزر 30 در 40 بوده، هزینه تمام شده هر بسته 100 عددی 90 هزار ریال است.

نظری‌دوست بیان کرد: مبلغ دریافتی از فروش دستکش یکبار مصرف توسط قرارگاه برای تهیه مواد غذایی و بهداشتی برای نیازمندان و افرادی که براثر شیوع ویروس کرونا دچار آسیب شده‌اند، هزینه می‌شود.

وی یادآور شد: از 24 اسفندماه این قرارگاه با محوریت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در جغتای تشکیل شد، تولید دستکش یکبار مصرف، ضدعفونی معابر و درب منزل، تهیه مواد غذایی و بهداشتی برای نیازمندان و افرادی که بر اثر شیوع ویروس کرونا دچار آسیب شده‌اند و کمک به سیل‌زدگان از جمله اقدامات این قرارگاه به‌شمار می‌رود.

تهیه 7 هزار و 500 ماسک بهداشتی توسط تعاون روستایی خواف

رئیس اداره تعاون روستایی خواف نیز گفت: کارگاه خیاطی شرکت تعاونی روستایی زنان خواف به‌منظور تولید ماسک‌های بهداشتی و کمک در کنترل پیشگیری بیماری کرونا راه‌اندازی شد.

عبدالرحمان یکتارودی اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور و خراسان رضوی لزوم حضور در صحنه کمک و همکاری در مبارزه با این بیماری مجموعه تعاون روستایی خواف را بر آن داشت تا با تجهیز کارگاه خیاطی زنان تعاون روستایی خواف به سمت تولید ماسک‌های بهداشتی و همچنین بسته‌بندی مواد ضدعفونی کننده گام نهد و فعالیت‌های خوبی در قالب پویش مردمی مدافعان سلامت در شرکت تعاونی زنان روستایی این شهرستان شکل گرفت.

وی عنوان کرد: در حال حاضر بالغ بر 7 هزار و 500 عدد ماسک بهداشتی تهیه و به مراکز بهداشتی تحویل شده استِ.

اهدای 12 هزار ماسک و یک هزار لیتر الکل به شبک بهداشت زاوه

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه اعلام کرد: یکی از کارخانه‌های تولید مواد اولیه صنعتی، مواد ضدعفونی کننده و ماسک به ارزش 750 میلیون ریال از سوی معین اقتصادی زاوه به شبکه بهداشت و درمان اهدا کرد.

این کارخانه 12 هزار ماسک و یک هزار لیتر الکل به شبکه بهداشت و درمان تحویل داد، همچنین، اقلام اهدایی با اولویت کادر بهداشتی درمانی، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، بیماران ترخیص شده از بیمارستان با علائم بیماری و خانواده‌های آن‌ها و مراجعین به مراکز درمانی توزیع می‌شود.

علاوه بر این، 300  تخته پتو از سوی این کارخانه به عنوان معین اقتصادی خواف به بخش مراقبت بیماران حاد تنفسی در بیمارستان نهم دی تربت حیدریه در اسفندماه سال گذشته تهیه و اهدا شد.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول