اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ام.‌ای.تی واکسن کرونا می‌سازد

تیمی از محققان ام.آی.تی در حال تولید و آزمایش مواد بالینی برای توسعه واکسن بیماری کووید-۱۹ هستند تا بتوانند آن را به مرحله انجام آزمایشات انسانی برسانند.

ام.‌ای.تی واکسن کرونا می‌سازد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از ام‌ای‌تی نیوز، تیمی از محققان ام.آی.تی در حال تولید و آزمایش مواد بالینی برای توسعه واکسن بیماری کووید-۱۹ هستند تا بتوانند هر چه سریع‌تر آن را توسعه داده و به مرحله انجام آزمایشات انسانی برسانند.

سال‌هاست که تولید واکسن به طور معمول طول می‌کشد؛ با این حال محققان با توجه به شیوع ویروس کرونا، از راه دور و هماهنگ با یکدیگر از خانه از طریق زوم، تلفن و ایمیل درتلاش هستند تا به توسعه واکسن این ویروس دست یابند. 

محققان طی یک ماه مواد بالینی را ایجاد کرده‌اند و اکنون با همکاری دو آزمایشگاه در حال آزمایش توانایی مواد در تحریک پاسخ ایمنی در مدل‌های حیوانی هستند و بنابر گفته‌ها این روند ۶ هفته به طول می‌انجامد.

با توجه به نیاز تخمین زده شده برای میلیاردها دوز واکسن کووید ۱۹ محققان همچنین تولید مقرون به صرفه را در هر تصمیمی برای ساخت و ساز آن  قرار داده‌اند.

آنها با استفاده از راهبردی که قبلاً تحت عنوان «Grand Challenge» برای  تولید واکسن‌هایی با هزینه بسیار پایین انجام داده‌اند، سرعت بخشیدن به آمادگی مواد بالینی را برای تولید به عنوان اولین کاندید واکسن نسبت به آزمایشات حیوانات و انسان‌ها تسریع کرده‌اند.

محققان MIT در حال تولید واکسن زیر واحد هستند که با استفاده از تنها بخش کوچکی از پروتئین از ویروس برای آموزش سیستم ایمنی بدن برای شناخت کل ویروس و جلوگیری از عفونت سلول‌ها کار می‌کند. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول