اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

تام هنکس برای تحقیقات کرونا خون و پلاسما اهدا کرد

«تام هنکس» و همسرش «ریتا ویلسون» که به تازگی از بیماری کووید ۱۹ بهبودی یافته اند، برای پیشبرد تحقیق و تولید واکسن کرونا نمونه خون و پلاسمای خود را اهدا کردند.

تام هنکس برای تحقیقات کرونا خون و پلاسما اهدا کرد

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از ایندیپندنت، «تام هنکس» و همسرش «ریتا ویلسون» پس ازبهبودی کامل از بیماری کووید۱۹ به عنوان بخشی از تحقیقات «پادتن ها»(آنتی بادی) برای پیشبرد ساخت واکسن کرونا خون اهدا کردند.

تست کرونای هنکس و همسرش در اوایل ماه مارس مثبت شد. حالا اما آنها پس از بهبودی در مقابل ویروس کرونا مقاوم شده اند.

هنکس در آن زمان در استرالیا در صحنه فیلمبرداری فیلم سینمایی زندگینامه الویس پریسلی به کارگردانی «باز لورمان» به سر می برد. آنها در اواخر ماه مارس پس از گذراندن دوره قرنطینه و بهبودی، به لُس آنجلس بازگشتند.

ریتا ویلسون همسر هنکس در اولین مصاحبه اش با شبکه تلویزیونی «سی بی اس» ماجرای بیماری و نشانه های آن ازجمله احساس خستگی، بی حالی شدید، بدن درد و ناراحتی به همراه تب شدید و اینکه حس بویایی و چشایی اش را نیز از دست داده،  را شرح داد. البته هنکس گفته بود که زیاد تب ندارد و حس بویایی و چشایی اش هم مشکلی ندارد.

تام هنکس هفته گذشته که او و همسرش داوطلبانه خون و پلاسمایشان را برای تحقیقات ویروس کرونا اهدا کردند، در پادکستی در شبکه «ان پی آر» گفت: صبر کن، صبر کن...چیزی به من نگو!...بسیاری سوال برایمان پیش آمد که حالا چکار کنیم؟ آیا می توانیم در این زمینه کاری انجام دهیم؟ و در واقع متوجه شدیم که بدن ما الان دارای آنتی بادی است و قبل از اینکه کسی از ما بخواهد ما خود پیش دستی کرده و گفتیم آیا خون ما را برای انجام آزمایش می خواهید؟ پلاسما هم اگر نیاز دارید اهدا می کنیم.

این هنرپیشه همچنین گفت که اگر یک واکسن ویروس کرونا از اهدای خون وی ساخته شود، یک نام برایش آماده دارد.

هنکس در آخر گفت: در حقیقت ما نمونه ها را به مراکز تحقیقاتی داده ایم به این امید که واکسن کشف شود و آن را «Hank-ccine»(هنک-سن بجای واکسن) بنامیم.

تام هنکس هفته گذشته برای اولین بار پس از بهبودی از بیماری اجرای برنامه «Saturday Night Live»(برنامه زنده شنبه شب) را برعهده گرفت.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول