اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

برنامه‌های پساکرونایی در کهگیلویه و بویراحمد/از جشنواره انگور و اقوام تا شب‌های فرهنگی

مدیرکل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد از تدارک برنامه‌های شاد پساکرونایی در این استان خبر داد.

برنامه‌های پساکرونایی در کهگیلویه و بویراحمد/از جشنواره انگور و اقوام تا شب‌های فرهنگی

مجید صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به تعطیلی مراکز و اماکن و تاسیسات گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد همزمان با شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های گردشگرپذیر کشور محسوب می‌شود که به دلیل شیوع ویروس این بخش دچار خسارت‌های زیادی شد.

وی با بیان این که از هم اکنون به دنبال برنامه‌های بعد از قطع زنجیره کرونا در استان هستیم افزود: در ستاد اجرایی خدمات سفر برنامه‌های شاد و متنوعی برای گردشگران و مسافران بعد از شکست کامل ویروس کرونا در نظر گرفته شده است.

 

این مسوول گفت: برای بازگرداندن روحیه مردم در اولین اقدام شاهد برگزاری جشنواره اقوام خواهیم بود که شامل برنامه‌های متنوع و شاد برای مردم و مسافران و گردشگران خواهد بود.

وی افزود: در شهر سی‌سخت جشنواره انگور برگزار می‌کنیم و در گچساران جشنواره اقوام برگزار می‌شود و برنامه‌های شاد و شب‌‌های فرهنگی در همه شهرستان‌های استان خواهیم داشت.

این مسوول با اشاره به اقدامات انجام شده توسط اداره‌‌کل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد پس از شیوع ویروس کرونا در اوایل اسفندماه سال گذشته اظهار کرد: بنا به پروتکل‌های بهداشتی فعلا اماکن و تاسیسات گردشگری و همچنین واحدهای تولیدات صنایع دستی استان تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

مدیرکل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان ادامه داد: در حال حاضر مشغول برآورد خسارات‌های وارده به این 3 بخش در استان هستیم چرا که با تعطیلی اماکن گردشگری و صنایع دستی خسارات زیادی به آژانس‌ها و اردوگاه‌های گردشگری و کارگاه‌های صنایع دستی وارد شده است.

وی در ادامه به نشست‌ وزیر با معاون اول رئیس‌جمهور و تصمیمات خوبی که برای این حوزه اتخاذ شده اشاره کرد و گفت: یکی از مصوبات خوبی که برای کمک به فعالان این عرصه‌ها شده تسهیلات بسته حمایتی 16 میلیون تومانی است.

وی گفت: از طریق ستاد ملی مبارزه و پیشگیری از کرونا این تسهیلات تصویب شده و به ازای هر واحد گردشگری و صنایع دستی وام 16 میلیون تومانی ارزان قیمت با بازپرداخت بلندمدت پرداخت می‌شود.

صفایی در پاسخ به این سوال که در سه حوزه گردشگری و میراث فرهنگی و صنایع دستی تعداد افرادی که در استان دچار خسارت و زیان شده‌ا‌ند چند نفر است اظهار کرد: پیش‌بینی ما این است که بین 5 تا 6 هزار نفر دچار خسارت شده‌اند که از جمله آن‌ها کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی است که زنان در آن‌ها مشغول به کار بوده‌اند.

مدیرکل گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی استان از پی‌گیری‌های بیمه‌ای برای رفع بخشی از این مشکلات خبر داد و گفت: موضوع بخشودگی بیمه‌ای را پی‌گیری کرده‌ایم.

صفایی با بیان اینکه با تعطیلی واحدهای صنایع دستی بیکار ننشستیم و برای مقابله با کرونا همکاری شد افزود: حدود 20 هزار عدد ماسک در این کارگاه‌ها تولید شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وام 16 میلیون تومانی برای مثال به اماکن و واحدهای مستقر در آبشار یاسوج هم تعلق می‌گیرد افزود: این تسهیلات تنها به اماکنی تعلق می‌گیرد که زیر نظر اداره‌کل گردشگری و صنایع دستی استان هستند.

مدیرکل گردشگری و میراث فرهنگی و صنایع دستی استان در پاسخ به این سوال که برآورد اولیه شما از میزان خسارت کرونا به تاسیسات و اماکن گردشگری و همچنین کارگاه‌های صنایع دستی استان چه میزان است افزود: تاکنون که هنوز در حال برآورد این خسارت‌ها هستیم و 15 میلیارد تومان برآورد خسارت اولیه شده است.

انتهای پیام/82009/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول