اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

احتمال اکران آنلاین آخرین ساخته لطیفی/ «بی‌گاه» جایزه گرفت

محمدحسین لطیفی کارگردان فیلم سینمایی «مرد نقره‌ای» معتقد است: در اکران اینترنتی احتمال همه جور خطایی می‌رود؛ لذا اگر بخواهیم بی‌محابا عمل کنیم، شاید کار مناسبی نباشد و بهتر است فعلا صبر کنیم.

احتمال اکران آنلاین آخرین ساخته لطیفی/ «بی‌گاه» جایزه گرفت

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، محمدحسین لطیفی کارگردان فیلم سینمایی «مرد نقره‌ای»، درباره احتمال اکران آنلاین این فیلم، گفته است: در این شرایط شیوع بیماری کرونا و تعطیلی سینماها، آقای حاتمی‌کیا به عنوان اولین نفر پیشقدم شد، اما شرایط اکران آنلاین قدری سخت است. 

وی با اشاره به اهداف تولید «مرد نقره‌ای» گفت: عوامل فیلم مردانه ایستادند و یک اثر کاملا ملی را با موضوع غرور و افتخار ملی و قداست پرچم، ساختند و سعی کردند با تمام مشکلات، بهترین کار را تحویل دهند و اگر حمایت بهتری هم می‌شد، قطعا کار بهتر از این هم می‌شد.

این کارگردان سینما و تلویزیون ادامه داد: با وجود تمام تلاش‌ها و اینکه به نظرم یک کار با نمره قبولی بالا ساخته شد، اما الان به دلیل مشکلات بیماری، ما و دیگر سینماگران از اکران جامانده‌ایم و سرمایه هم باید در گردش باشد و اگر فیلم اکران نشود و سرمایه آن برنگردد، چرخه تولید آثار هنری معیوب می‌شود.

لطیفی با اشاره به ۳۸ سال سابقه فعالیتش در حوزه سینما و تلویزیون و با انتقاد از عدم حمایت از «مرد نقره‌ای» در مرحله ساخت، گفت: همیشه برایم جای سوال بوده که چرا بودجه‌ها در برخی بخش‌های سینمایی صرف آثاری می‌شود که عموما باعث خجالت مدیران می‌شود و نمونه‌هایش را در سال‌های گذشته در اوج و فارابی شاهد بوده‌ایم که برخی آثار با وجود حمایت‌های صد درصدی اصلا اکران نشده‌اند، چراکه شایسته اکران نبوده‌اند.

وی تصریح کرد: در اکران اینترنتی احتمال همه جور خطایی می‌رود؛ اینکه چه کسی کار را ضمانت می‌کند و تا چه میزان هم ضمانت می‌کند، از مسائل مهم است و لذا اگر بخواهیم بی‌محابا عمل کنیم، شاید کار مناسبی نباشد و بهتر است فعلا صبر کنیم.

 

* «بی‌گاه» بهترین فیلم اول آلترناتیو دالاس آمریکا شد

«بی‌گاه» به کارگردانی پویا اشتهاردی و تهیه‌کنندگی محمد سجادیان، در ادامه موفقیت‌های خود در جشنواره‌های بین‌المللی مختلف، در بخش فیلم‌های بلند ‌سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی آلترناتیو دالاس آمریکا، برنده جایزه بهترین فیلم اول شد.

«بی‌گاه» روایت سربازی بلوچ است که به علت کشیدن سیگار، روز عروسی خواهرش لغو مرخصی شده؛ «بیگاه» داستانی غیرخطی است که داستان هامین را از کودکی تا به امروز روایت می‌کند. هامین به زبان بلوچی به معنای گرمای خرما پزان تابستان است.

این فیلم پس از بازگشایی سینماها در گروه هنروتجربه اکران خواهد شد.

ایمان افشار، شایان افشار، ایوب افشار، مهسا نارویی، آوا آذرپیرا، ملابخش رئیسی و جمعی از بازیگران محلی چابهار در «بیگاه» نقش‌آفرینی می‌کنند.

انتهای پیام/​

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول