اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ستاد دیه کردستان 188 زندانی جرائم غیرعمد را آزاد کرد

مدیرکل زندان‌های استان کردستان گفت: ستاد دیه استان 188 زندانی جرائم غیرعمد را در سال 98 آزاد کرد.

ستاد دیه کردستان  188 زندانی جرائم غیرعمد را آزاد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مراد فتحی ظهر امروز در اولین جلسه ستاد دیه استان در سال 99 که با حضور معاون رئیس کل دادگستری و رئیس هیأت امناء ستاد دیه، مدیر نمایندگی ستاددیه کردستان و سایر اعضا این ستاد برگزار شد، اظهار کرد: تعداد زندانیان جرائم غیرعمد در استان  209 نفر است که این تعدادی زندانی به دلیل جرائمی از جمله بدهکاری مالی، مهریه و نفقه، تصادف، حوادث کارگاهی و مواردی از این قبیل در زندان به سر می‌برند.

وی با اشاره به میزان اعتبار مورد نیاز برای آزادسازی این تعداد از زندانیان افزود: برای آزادی زندانیان یاد شده بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی تعداد زندانیان جرائم غیرعمد را که در سال 98 با کمک‌های مردمی و ستاد دیه از زندان آزاد شده‌اند، 188 نفر اعلام کرد و یادآور شد: این تعداد زندانی جرائم غیرعمد با پرداخت بیش از 199 میلیارد ریال از طریق مختلف از جمله کمک‌های بلاعوض ستاد دیه، وام بانک‌های عامل، گذشت شکات، صندوق خسارت‌های بیمه بدنی، کمک‌های مردمی و غیره از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازگشته‌اند. 

مدیرکل زندان‌های کردستان مبلغ کمک‌های بلاعوض ستاد دیه در سال گذشته برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را بیش از 29 میلیارد ریال برشمرد و بیان داشت: بانک‌های عامل نیز با پرداخت 39 میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه تاثیر بسزایی در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در سال 98 داشتند.

نائب رئیس هیأت مدیره ستاد دیه کردستان با تاکید بر این موضوع که شکات پرونده‌های زندانیان جرائم غیرعمد نیز قدم‌های مثبت و سازنده‌ای را برای آزادی این قبیل زندانیان برداشته‌اند افزود: شاکیان پرونده‌های زندانیان جرائم غیرعمد در سال 98 همچون همیار ستاد دیه عمل کردند و با گذشت 65 میلیارد ریال از حق خود، تسهیل در روند آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را موجب شدند. 

این مقام مسئول از برگزاری جشن گلریزان در رمضان سال جاری به گونه‌ای متفاوت خبر داد و بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری جشن‌های گلریزان همچون سنوات گذشته امکان پذیر نیست اما در همین راستا برآنیم تا با همکاری صدا و سیمای استان، جشن گلریزان را چه بسا پرشورتر از سال‌های گذشته و از طریق رسانه ملی و فضای مجازی برگزار نماییم. 

فتحی در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه مردم رئوف و نیک اندیش میهن عزیز اسلامی همواره حامی ضعفا و اقشار آسیب پذیر جامعه بوده‌اند، خاطرنشان کرد: شیوع ویروس کرونا شرایط بسیار سختی را در جامعه به وجود آورده اما تجربه نشان داده است که مردم رئوف و خیرخواه میهن عزیز اسلامی بالاخص کردستان، در دشوارترین شرایط ممکن همواره یاری رسان نیازمندان جامعه بوده‌اند و قطعا امسال نیز شاهد حضور سبز خیرین کردستانی در کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد خواهیم بود. 

شایان ذکر است که در پایان این جلسه که با بررسی پرونده 17 زندانی جرائم غیرعمد همراه بود، برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان صورت گرفت و در آینده نزدیک جرئیات روند برگزاری آن نیز اعلام خواهد شد. 

همچنین شماره حساب‌های 77/20898989 نزد بانک ملت، 1139027600 نزد بانک تجارت و 105951078004 نزد بانک ملی برای واریز کمک‌های نقدی خیرین برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول