اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

پایان یک هفته بی ثباتی و ناآرامی در بازار نفت/ کاهش 24 درصدی قیمت‌ها طی هفته گذشته

درحالی که قیمت نفت در آخرین روز کاری بازارهای جهانی افزایش یافت اما هفته ای پر نوسان و ناآرام را از سر گذراند، هفته ای که قیمت نفت خام آمریکا برای نخستین بار در تاریخ منفی شد و نفت برنت برای نخستین بار در 19 سال گذشته به زیر 17 دلار رسید.

پایان یک هفته بی ثباتی و ناآرامی در بازار نفت/ کاهش 24 درصدی قیمت‌ها طی هفته گذشته

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی افزایش یافت و یک هفته کاهشی دیگر که به علت شیوع ویروس کرونا، قیمت نفت را برای نخستین بار در تاریخ به محدوده منفی رسانده بود، به پایان برد.

مبادلات نفتی در تمام هفته گذشته بسیار ناپایدار بود، زیرا تقاضا به علت شیوع کرونا 30 درصد کاهش یافته و مخازن نفتی پر شده بود که قیمت نفت خام آمریکا در بازار آتی را به منفی بیش از 40 دلار کشاند.

درحالی که عوامل بنیادین بازار نظیر کاهش شدید در فعالیت دکل های حفاری فعال در آمریکا معمولا تقویت کننده قیمت نفت است اما تاثیرات مثبت این عوامل چندان موثر نبوده است.

تاد استپلس، رئیس یک گروه نفت و گاز گفت: «هفته پیش هفته آشفته ای بود... بی ثباتی که با قیمت گذاری منفی دیدیم بیش از اندازه بود.»

در نهایت هر بشکه نفت برنت با 11 سنت افزایش 21.44 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 44 سنت افزایش 16.94 دلار در هر بشکه معامله شد.

قیمت نفت سومین هفته متوالی کاهشی خود را ثبت کرد به طوریکه نفت بنرت 24 درصد و نفت خام آمریکا 7 درصد از ارزش خود را از دست داد.

تاجران انتظار دارند طی ماه های متمادی به علت اختلال در فعالیت های اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، تقاضا کمتر از میزان عرضه باشد. تولیدکنندگان احتمالا نتوانند تولید را سریعا یا به مقدار زیاد کاهش ندهند که قیمت ها را متعادل سازند به ویژه وقتی که انتظار می رود تولید اقتصادی در سال جاری میلادی 2 درصد کاهش یابد و این میزان بدترین وضعیت از زمان بحران مالی در جهان به شمار می رود.

بیکر هیوز بزرگ ترین شرکت خدمات نفتی جهان اعلام کرد تولیدکنندگان آمریکایی در ماه آوریل بیشترین کاهش تعداد دکل های فعال نفتی در یک ماه از سال 2015 ثبت کردند. در کانادا نیز رکورد جدید در کاهش تعداد دکل های فعال نفتی و گازی به کمترین میزان ثبت شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول