اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

احیای صخره های مرجانی با هوش مصنوعی اینتل

استفاده از هوش مصنوعی در بسیاری از حوزه های علم و فناوری متداول شده، اما کاربرد آن برای احیای صخره های مرجانی در فیلیپین امری بی سابقه است.

احیای صخره های مرجانی با هوش مصنوعی اینتل

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از زددی نت، محققان قصد دارند از هوش مصنوعی در عمق آب های اقیانوس در نزدیکی فیلیپین برای احیای صخره های مرجانی استفاده کنند.

بدین منظور طرحی موسوم به کوریل اجرا می شود که در قالب آن از هوش مصنوعی برای کنترل و تجزیه و تحلیل صخره های مرجانی و میزان پایداری آنها در نزدیکی سواحل جزیره پانتاتالان فیلیپین بهره گرفته می شود.

 

اجرای این طرح با همکاری دو شرکت اینتل و اکسنتور و با استفاده از ابزار هوش مصنوعی ویژه آنها ممکن می شود که ثبت و تجزیه و تحلیل داده های دریافتی از درون صخره های مرجانی را ممکن می کند. ابزار یادشده در درون یک صخره بتنی قرار گرفته که به عمق اقیانوس ارسال می شود و ضبط تصاویر ویدئویی را ممکن می کند.

دوربین این ابزار به پلاتفورم تحلیل ویدئوی خاصی مجهز است که توانایی خود در عرصه هوش مصنوعی را از پردازنده های اینتل به دست می آورد. از این طریق بررسی و طبقه بندی ماهیان عمق اقیانوس نیز ممکن است. میزان تنوع ماهیان بازتابی از وضعیت سلامت صخره های مرجانی است. زیرا این صخره ها منبع غذایی بسیاری از ماهی ها محسوب می شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول