اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نخست‌وزیر لبنان: در حال آماده‌سازی طرحی برای بازگرداندن اموال خارج شده هستیم

نخست‌وزیر لبنان با بیان اینکه بیماری کووید 19 هزینه‌های زیادی بر دولت تحمیل کرده، گفت که وقت آن رسیده است که محدودیت‌های مربوط به کرونا برداشته شود.

نخست‌وزیر لبنان: در حال آماده‌سازی طرحی برای بازگرداندن اموال خارج شده هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسّان دیّاب»، نخست‌وزیر لبنان گفت که مقابله با ویروس کرونا در این کشور، تلاش و وقت و امکانات مادی زیادی را گرفته است؛ امکاناتی که به گفته وی، کم است.

دیاب در واکنش به انتقاد برخی از دولت جدید او گفت که برخی چنان دولت لبنان را مورد بازخواست قرار می‌دهند که گویی این دولت ۷۳ ماه است که روی کار آمده است.

نخست‌وزیر لبنان همچنین اقدامات رئیس بانک مرکزی را «شک برانگیز» دانsت و گفت که این مسئله منجر به نوسان قیمت لیره لبنان شده است. او رئیس بانک مرکزی را خطاب قرار داد و گفت که او بیاید و به مردم لبنان بگوید در پس پرده و ماجرای کاهش قیمت لیره در برابر دلار چیست.

او زیان بانک مرکزی لبنان را گسترده دانست و گفت که نتیجه تصمیات این نهاد هفت میلیارد دلار آمریکا زیان بوده است و آمارها و داده‌ها نشان می‌دهد که از ماه فوریه گذaته تا به امروز ۵.۷ میلیارد دلار از سپرده‌ها از لبنان خارج شده است.

به گزارش المیادین، نخست‌وزیر لبنان گفت که دولتش در حال بررسی آماده کردن پیش‌نویس طرحی است که صاحبان بانک‌ها و سرمایه‌گذاران را ملزم به بازگرداندن پول‌های خارج شده به لبنان می‌کند.

او همچنین گفت که زمان آن رسیده است که قرنطینه و محدودیت‌های مربوط به کرونا برداشته شده و ادارات بازگشایی شود.

طی یکی دو روز گذشته، شماری از شهروندان لبنانی در اعتراض به کاهش قیمت لیره در برابر دلار، به رغم ممنوعیت‌های اعمال شده به دلیل کرونا، دست به اعتراض در برابر بانک مرکزی زدند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول