اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

از بانوی آمر به معروف در یکی از مراکز قضایی اصفهان تقدیر می‌شود

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: هدف ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان از واکنش به این موضوع علاوه بر محکوم کردن این اتفاق غیرانسانی، حمایت از آمربه‌معروف و نهی از منکر است و در صورت پیدا کردن این شخص از او حمایت و تقدیر خواهد شد.

از بانوی آمر به معروف در یکی از مراکز قضایی اصفهان تقدیر می‌شود

حجت‌الاسلام احمد عبداللهی نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، در واکنش به فیلم منتشر شده در فضای مجازی پیرامون ضرب و شتم یک فرد در مرکز قضایی شهید بهشتی(ره) اصفهان و برخورد نادرست با آمربه‌معروف و نهی از منکر اظهار کرد: دیروز عصر فیلمی از ضرب و شتم یک فرد در یکی از مراکز قضایی شهر اصفهان در فضای مجازی منتشر شد که پس از پیگیری از دادستان و بررسی اولیه از جانب ایشان وقوع این اتفاق ناخوشایند در مجموعه قضایی شهید بهشتی(ره) اصفهان تأیید شد.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان افزود: البته زمان، علت اتفاق و همچنین هویت افراد در آن فیلم هنوز تأیید و مشخص نشده که با توجه به صحبت‌های دادستان مبنی بر بررسی دقیق‌تر این حادثه، موارد مبهم به‌زودی مشخص و مورد پیگیری مراجع قانونی قرار خواهد گرفت.
 
وی با تأکید بر حمایت از آمران امربه‌معروف و نهی از منکر توسط این ستاد خاطرنشان کرد: در این فیلم شاهد زدوخورد هستیم که این اتفاق در هرجایی که باشد یک حرکت غیرانسانی است، اما نکته حائز اهمیت حضور یک خانم است که به فرد ضارب تذکر داده و از او می‌خواهد که دست از ضرب و شتم بردار اما فرد ضارب به خانمی آمر امربه‌معروف و نهی از منکر است، توهین می‌کند، در حالی که هم به لحاظ اجتماعی و هم شرعی جواب امربه‌معروف، توهین نیست.

عبداللهی نژاد در ادامه صحبت‌های خود اذعان داشت: هدف ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان از واکنش به این موضوع علاوه بر محکوم کرد این اتفاق غیرانسانی، حمایت از آمر امربه‌معروف و نهی از منکر است و در صورت پیدا کردن این شخص از او حمایت و تقدیر خواهد شد.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان در پایان متذکر شد: طبق ماده ۹ قانون حمایت از امربه‌معروف و نهی از منکر برای افرادی که مانع این فریضه عظیم شده و یا از آن تخطی کرده‌اند، جرم انگاری شده است، از همین رو باید طبق قانون با فرد متخلف با توجه جایگاه اجتماعی او برخورد شود.

به گزارش فارس، عصر روز گذشته فیلمی از رفتار ناشایست یکی از افراد متولی انتقال متهم با یکی از متهمان در مجموعه قضایی شهید بهشتی اصفهان منتشر شد که در این فیلم خانمی که قصد ممانعت از این رفتار را دارد با واکنش تند و ناشایست وی مواجه می‌شود که این دو موضوع  واکنش متعدد اهالی رسانه را به دنبال داشته است.

پس از انتشار این فیلم دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در واکنش به این اتفاق در توئیتر نوشت: در پی انتشار ضرب و شتمی که در اصفهان رخ داده و خانمی به ضارب تذکر می‌دهد، ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان، از آمر به معروف حمایت و دادستان مرکز استان نیز پس از بررسی با خاطیان برخورد قاطع خواهند کرد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ک/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول