اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

بیان راه‌کار‌های رسیدن به آرامش در برنامه «نکات ناب»/ توضیحات حجت‌الاسلام قرائتی

«نکات ناب» عنوان برنامه‌ای از شبکه قرآن است که در آن حجت‌الاسلام قرائتی به بیان راه‌کار‌های رسیدن به آرامش می‌پردازد.

بیان راه‌کار‌های رسیدن به آرامش در برنامه «نکات ناب»/ توضیحات حجت‌الاسلام قرائتی

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس «نکات ناب» عنوان برنامه‌‌ای با حضور حجت‌الاسلام قرائتی است که در یک فایل تصویری کوتاه به بیان نکاتی قرآنی می‌پردازد.

این برنامه قرار است از اول ماه مبارک رمضان از شبکه قرآن و معارف سیما و دیگر شبکه‌های تلویزیونی پخش شود.

حجت‌الاسلام محسن قرائتی درباره این برنامه گفت: پس از تألیف یک دوره تفسیر نور توسط اینجانب، بر اساس پیام‌های آن، کتاب‌های موضوعی را به فضل خدا تهیه کردم و مورد استقبال قرار گرفت. نظیر سیمای حقوق در قرآن، سیمای سیاست در قرآن، سیمای انسان در قرآن، سیصد نکته مدیریت در قرآن، تبلیغ در قرآن، سیمای مسکن و شهر اسلامی در قرآن و...

در سال ۱۳۹۶ جلسه‌ مهمی با حضور حدود هزار نفر از روانشناسان و اساتید و دانشجویان این رشته در تالار وحدت تهران برگزار شد و از من خواستند که در این جلسه سخنرانی کنم.

من به عنوان معلم قرآن آشنایی با اصطلاحات مخصوص کتب روانشناسی و با عناوین سلامت روانی، بهداشت روانی، امید و شادکامی، بهزیستی روانی، بهباشی، و امثال آن را نداشتم. لکن مسأله‌ آرامش، اضطراب، افسردگی، فشار روانی، استرس که هر روز در جامعه گسترش می‌یابد، از مسایلی است که در آیات و روایات به آن اشارات زیادی شده است.

بعد از گفتگو در آن جلسه که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و اساتید حوزه و دانشگاه حضور داشتند، تصمیم گرفتم این مسأله روحی، روانی، قرآنی و روایی را بازنگری و یادداشت‌های خود را بسیار فشرده به کارشناسان این رشته و عموم مردم هدیه کنم.

البته در همه این فعالیت‌ها هدف اینجانب آن است که به نسل نو (حوزه و دانشگاه) تذکر دهم که در رشته‌های مختلف دانشگاهی و علومی که مورد نیاز انسان‌هاست، اسلام ساکت نیست و این محتوایی است که در این راستا عرضه می‌شود.

اگر خداوند توفیق دهد دوست دارم خادم و معلم قرآن در سایر رشته‌ها نیز باشم.

امید است در این مجموعه به ضرورت و اهمیت آرامش فردی و اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، نظامی، و زمینه‌های آن و آفات آن و آرامش برای گروه‌های ویژه که نیاز بیشتری به آرامش دارند، نظیر بیوه‌زنان، محرومین و عوامل آن شامل اعتقادی، اخلاقی، عاطفی، اقتصادی، فرهنگی و امثال آن را با بیان قرآن و حدیث و ترجمه با نقل مستندات آن‌ها پرداخته باشیم.

حال که این اثر به مرحله چاپ رسیده، به پیشنهاد رئیس شبکه قرآن کلیپ‌های کوتاه ۴ تا ۷ دقیقه‌ای از مباحث آرامش ضبط و به صورت روزانه از شبکه سیمای قرآن و سایر شبکه‌ها پخش می‌شود.

با توجه به وضعیت موجود در کشور و شرایطی که ویروس کرونا ایجاد کرده است، رسیدن به آرامش یکی از مهم‌ترین راهکارهای سلامتی و حفظ خانواده‌ها به شمار می‌آید که ان‌شاء‌الله با کمک خداوند و استمداد از اهل بیت معصومین علیهم‌السلام برای همه محقق خواهد شد.

علاقمندان می‌توانند همه روزه ساعت ۸:۵۵ صبح این کلیپ‌ها را از شبکه سیمای قرآن مشاهده و یا از طریق شبکه‌های اجتماعی به آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول