اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تذکر به وزیر ارشاد به دلیل عدم افزایش امتیازات شغلی کارکنان کتابخانه‌های عمومی کشور

نماینده مردم مشهد در مجلس به وزیر ارشاد به خاطر عدم افزایش 50 درصدی امتیازات شغلی کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تذکر داد.

تذکر به وزیر ارشاد به دلیل عدم افزایش امتیازات شغلی کارکنان کتابخانه‌های عمومی کشور

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در تذکری به سید عباس صالحی وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی عنوان کرد که چرا افزایش ۵۰ امتیاز شغلی مطابق با فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اعمال نمی‌شود؟

متن کامل تذکر نماینده مشهد به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح زیر است:

خلاصه تذکر:

چرا با وجود افزایش 50 درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری و اعمال آن در همه دستگاه‌ها از جمله نهادهای زیر مجموعه وزارت ارشاد این افزایش برای کتابداران شاغل در نهاد کتابخانه‌های عمومی علی رغم سطح نازل حقوق این قشر زحمتکش فرهنگی، اعمال نشده است.

شرح تذکر:

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیات امنای کتابخانه‌های عمومی کشور

همان گونه که مستحضرید قانون افزایش ۵۰ درصد امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری از اسفند ماه ۹۸ گردیده است و همه دستگاه‌های از جمله تمامی سازمان‌های وابسته به وزارت ارشاد آن را در اواخر سال ۹۸ اعمال کرده‌اند و اکنون ۹۹ قرار است ۱۵ درصد دیگر به این حقوق افزوده گردد.

با این حال کتابداران این قشر مظلوم و محروم شامل این قانون نشده‌اند، جالب توجه این که در حال حاضر حقوق یک نیروی خدماتی در مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی از یک کتابدار با مدرک کارشناسی ارشد بسیار بالاتر است.

آقای وزیر! بهانه نبود منابع مالی برای افزایش حقوق کتابداران با توجه به این که نهاد کتابخانه‌های عمومی علاوه بر کمک‌های دولت، از منابع ماده 6 قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور و تبصره یک آن برخوردار است و هم چنین اجازه دولت برای فروش اموال و دارایی‌های منقول و غیر منقول برای تأمین هزینه اجرای بخشنامه افزایش 50 حقوق فصل دهم قابل قبول نمی‌باشد.

لازم است به عنوان رئیس هیأت امنای کتابخانه‌های عمومی توضیح دهید چرا این افزایش اعمال نشده است؟

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول