اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

همکاری در دوران «کرونا» محور رایزنی «بردی محمداف» و «گوترش»

رئیس جمهور ترکمنستان و دبیرکل سازمان ملل در یک تماس تلفنی مسائل مربوط به همکاری اقتصادی دو طرف در شرایط فراگیری کرونا را بررسی کردند.

همکاری در دوران «کرونا» محور رایزنی «بردی محمداف» و «گوترش»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان و «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل در تماسی تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

بردی محمد اف به نقش مهم سازمان ملل برای هماهنگی تعاملات کشورها در زمینه مبارزه با چالشی که تمام کشورهای جهان را تهدید می کند، تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از دعوت گوترش در مورد لزوم اعلام آتش‌بس جهانی حمایت و به شرکت فعال ترکمنستان در این زمینه اشاره کرد.

بردی محمد اف در این تماس تلفنی همچنین در مورد همکاری ترکمنستان با کشورهای همسایه در زمینه جلوگیری از شیوع ویروس همه گیر کرونا و کمک متقابل، صحبت کرد.

وی در بخش دیگری آمادگی این کشور برای حمایت از ابتکار دبیر کل سازمان ملل برای ایجاد یک برنامه ملی برای تضمین آمادگی و واکنش با ویروس همه گیر کرونا را اعلام کرد.

بردی محمد اف بر ضرورت تضمین ثبات مالی و اقتصادی در سطح کشورها و جهان تاکید و خواستار تهیه قواعد بین المللی قابل استفاده در دالان های ترانزیتی در صورت سر زدن شرایط پیش بینی نشده، شد.

رئیس جمهور ترکمنستان همچنین آمادگی خود برای مشارکت در بررسی چند جانبه مسائل مربوط به حمل و نقل را ابراز و تمایل «عشق آباد» برای توسعه همکاری با سازمان ملل را تایید کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول