اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

چین نام نخستین مأموریت مریخ خود را فاش کرد

اداره ملی فضایی چین امروز اعلام کرد: نخستین مأموریت چین برای اکتشاف سیاره مریخ نامگذاری شد.

چین نام  نخستین مأموریت مریخ خود را فاش کرد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به قل از شینهوا، اداره ملی فضایی چین امروز اعلام کرد: نخستین مأموریت چین برای اکتشاف سیاره مریخ «Tianwen-1» نامگذاری شد. 

این نام از شعر بلند «Tianwen» گرفته شده؛ این شعر نوشته‌ کو یوان (حدود 340-278 پیش از میلاد) است که یکی از بزرگترین شاعران چین باستان است.

چین قصد دارد یک کاوشگر تحقیقاتی را به فضا ارسال کند تا با فرود این فضاپیما بر سطح سیاره سرخ و انجام تجزیه و تحلیل‌های محیطی، به دنبال نشانه‌های حیات در مریخ بگردد.

در این ماموریت موشک لانگمارچ ۵ کاوشگر مریخی چینی‌ها را به فضا خواهد فرستاد ؛ انتظار می‌رود که موشک لانگمارچ ۵ در سال ۲۰۲۱ میلادی به مریخ برسد و علاوه بر یک کاوشگر سطحی، یک کاوشگر ماهواره‌ای را هم به مریخ بفرستد.

سازمان ملی فضایی چین گفت:  تمام ماموریت‌های اکتشافی سیاره‌ای چین در آینده با عنوان Tianwen نامگذاری می‌شوند و این نشان از استقامت ملت چین در جستجوی حقیقت و علم و اکتشاف در طبیعت و جهان است.

این سازمان همچنین از لوگوی ماموریت‌های اکتشافی سیاره‌ای چین رونمایی کرد؛ از سال 2016، چین 24 آوریل را به عنوان روز فضا این کشور تعیین کرده است؛ امسال پنجاهمین سالگرد آغاز ورود چین به فضا است.

ژانگ کیجیان، رئیس سازمان ملی فضایی چین گفت: در طول ۵۰ سال گذشته، مهندسان و دانشمندان فضایی چینی بر مشکلات مختلفی غلبه کرده‌اند و از طریق اعتماد به نفس و نوآوری مستقل، به توسعه هوا فضا دست یافته‌اند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول