اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ظرفیت بالای رسانه‌ها برای ایجاد آرامش روانی در جامعه/کمبود خون و فرآورده‌های خونی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: از رسانه‌ها می‌خواهیم مردم را از استمرار خطرات بیماری کرونا برای جامعه آگاه کنند.

ظرفیت بالای رسانه‌ها برای ایجاد آرامش روانی در جامعه/کمبود خون و فرآورده‌های خونی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  محمد محمدپور امروز پنجشنبه در جلسه شورای اطلاع‌رسانی و کارگروه مدیریت جو روانی ستاد مقابله با کرونا استان اظهار داشت: شورای اطلاع‌رسانی به‌دنبال ایجاد بستر پاسخگویی به موضوعاتی است که افکار عمومی با آنها درگیر بوده و به دغدغه‌ای برای افراد جامعه تبدیل شده است.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت رسانه‌های گروهی استان برای ایجاد آرامش روانی در جامعه گفت: رسانه‌های استان جایگاه ویژه‌ای بین مردم داشته و در اطلاع‌رسانی، آموزش و اقناع افکار عمومی، مهم‌ترین نقش را می‌توانند بر عهده بگیرند.

محمدپور با اشاره به استمرار بیماری کرونا در کشور و ضرورت آگاه‌سازی مردم نسبت به این موضوع یادآور شد: رسانه‌ها باید مردم را نسبت به خطرات بیماری کرونا و استمرار این خطرات آگاه ساخته و از سویی آنان را به رعایت فاصله فیزیکی، اجتماعی و مراقبت‌های بهداشتی دعوت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر ادامه یافتن فعالیت گروه‌های تخصصی در حوزه مقابله با کرونا در استان تصریح کرد: آموزش‌های عمومی در خصوص این بیماری باید بیش از پیش توسط رسانه‌ها مطرح شود و اطلاع‌رسانی‌ها نیز گسترش یابد و از سوی دیگر از مردم نیز می‌خواهیم اخبار و اطلاعیه‌ها را تنها از منابع موثق دریافت کنند.

وی ادامه داد: تجلیل از کادر درمانی باید همچنان ادامه یافته و رسانه‌ها نسبت به پوشش خبری فداکاری‌های این قشر همانند گذشته تلاش کنند.

محمدپور افزود: نقش روانشناسان، روانپزشکان و مددکاران اجتماعی در دوران بحران شیوع کرونا و در شرایط پساکرونا بسیار مهم است و ضروری است با همکاری متقابل متخصصان این حوزه و رسانه‌ها، برای بهبود شرایط کنونی و کاستن بار روانی و اجتماعی این بیماری و تبعات آن، آمادگی داشته و در این راستا اقدام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تاکید بر توجه به دوران پساکرونا نیز متذکر شد: باید از فرصت‌ها و تجربه‌های کسب شده در طول این مدت نهایت استفاده را در دوران پساکرونا ببریم. 

وی همچنین با اشاره به کمبود خون و فرآورده‌های خونی در سطح کشور و استان خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد این موضوع به مشکل و چالشی در این شرایط تبدیل شود،‌ از این‌رو انتظار از رسانه‌ها این است که با همکاری سازمان انتقال خون و حوزه بهداشت و درمان نسبت به اطلاع‌رسانی در این حوزه و اطمینان بخشی به  مردم از شرایط بهداشتی و مراقبت‌های فرآیند انتقال خون، مبادرت کنند.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول