اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

روزهای خوش تالاب بین المللی قوریگل بستان آباد/ بهترین وضعیت آبی در 5 سال اخیر

فرماندار شهرستان بستان آباد از روزهای خوش تالاب بین المللی قوریگل خبر داد و گفت: این تالاب در حال حاضر در بهترین وضعیت آبی پنج سال اخیر قرار دارد.

روزهای خوش تالاب بین المللی قوریگل بستان آباد/ بهترین وضعیت آبی در 5 سال اخیر

به گزارش خبرگزاری فارس از بستان آباد، سید علی موسوی حسینی امروز در جلسه شورای حفاظت از آب و منابع طبیعی بستان آباد، میزان یک میلیون و 500 هزار متر مکعب حق آبه سالانه تالاب بین المللی قوریگل عنوان کرد و اظهار داشت: در پی مدیریت مناسب آبی و همچنین بارش های پربار امسال، آب ورودی به این کانال افزون بر دو میلیون متر مکعب است.

دستگاه های متولی با مدیریت کارشناسی شده مشکلات پایاب سدهای بستان آباد را رفع کنند

فرماندار بستان آباد میزان آب ذخیره شده در سدهای شهرستان بستان آباد را بسیار مطلوب دانست و عنوان کرد: دستگاه های متولی با مدیریت کارشناسی شده مشکلات پایاب سدهای بستان آباد را رفع کنند.

موسوی افزود: سدهای موجود در شهرستان بستان آباد در حال تکمیل ظرفیت می باشند، که انتظار می رود دستگاه های مربوطه با اقدامات کارشناسی شده از موقعیت بوجود آمده نهایت استفاده را در جهت توسعه کشاورزی این شهرستان داشته باشند.

گزارش فارس حاکی است، تالاب بین المللی قوریگل بستان آباد که به معنی تالاب خشک است،  در ۳۰ کیلومتری تبریز و در ۱۵ کیلومتری شهر بستان‌آباد در مجاورت روستای یوسف آباد قرار دارد.

این تالاب با وسعت 200 کیلومتر بیش از 92 گونه پرنده از جمله اردک سرسفید و اردک مرمری و اردک بلوطی را در خود جای داده است.

تالاب بین المللی قوریگل بستان آباد در سال ۱۳۵۴ به عنوان تالاب بین‌المللی در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده و در سال ۱۳۷۳ جزء مناطق شکار ممنوع مدیریت می‌شود.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول