اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شورای انقلاب یمن: ادعای آتش‌بس سعودی برای سرپوش گذاشتن بر جنایت‌هاست

شورای عالی سیاسی یمن ضمن رد ادعای ائتلاف سعودی در اجرای آتش‌بس یک‌جانبه در این کشور، گفت که این گونه تلاش‌ها گمراه‌کننده و در راستای سرپوش‌ گذاشتن بر جنایت‌هاست.

شورای انقلاب یمن: ادعای آتش‌بس  سعودی برای سرپوش گذاشتن بر جنایت‌هاست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شورای عالی سیاسی یمن در بیانیه‌ای ادعای آتش‌بس از سوی ائتلاف سعودی را رد کرد و گفت که این ائتلاف طی این مدت، دست به تشدید حملات و عملیات زده است.

به گزارش خبرگزاری سبأ یمن (وابسته به دولت نجات ملی)، این شورا امروز پنجشنبه در نشستی به ریاست «مهدی المشّاط «رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت که جمهوری یمن هرگونه راه حل‌ها یا توافق‌های پراکنده را قبول نمی‌کند.

شورای مذکور از ادعای ائتلاف سعودی مبنی بر اعلام ابتکار عمل آتش‌بس آن هم در حالی که دست به لشکرکشی و تشدید حملات زده، ابراز تعجب کرد و گفت که این اقدام با هدف سرپوش گذاشتن بر جنایت‌ها و نقض قوانین و مقررات بین‌المللی است.

شورای عالی سیاسی یمن از مقاومت نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در برابر این حملات و تجاوزات نظامی طی دو هفته اخیر در جبهه‌های مختلف تقدیر و تشکر کرد.

ائتلاف عربستان سعودی و امارات عربی متحده دو هفته پیش در چنین روزی (۲۱ فروردین) از آغاز آتش‌بس یک‌طرفه در یمن خبر داد و مدعی شد که همه حملات هوایی و زمینی «با هدف کمک به تلاش‌ها برای مقابله با کرونا» در یمن متوقف و در صورت استقبال طرف مقابل، این آتش بس قابل تمدید است.

طی این مدت حملات زمینی و هوایی سعودی‌ها که اخیراً متحمل شکست‌های سختی در جبهه مأرب و جبهه الجوف (جنوب عربستان) شدند، تشدید شد و تاکنون بنا بر اعلام وزارت دفاع یمن صدها حمله این ائتلاف در جبهه‌های مختلف دفع شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول