اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده عراقی: نخست‌وزیر مکلف در شرایطی بحرانی قرار دارد

رئیس فراکسیون سنی «بیارق الخیر» در پارلمان عراق از فشارهای حاکم بر مامور تشکیل کابینه جدید کشور و شرایط بحرانی او خبر داد.

نماینده عراقی: نخست‌وزیر مکلف در شرایطی بحرانی قرار دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد الخالدی» رئیس فراکسیون پارلمانی سنی «بیارق الخیر» گفت که «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر مامور تشکیل کابینه عراق، تحت فشار است و در شرایطی بحرانی قرار دارد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: فشارهایی که اکنون الکاظمی در حال تحمل آن است، پیشتر بر «محمد علاوی» و «عدنان الزرفی» وارد شده و در نتیجه انصراف از نخست‌وزیری آخرین راهکار آنها برای سربلند ماندن مقابل مردم بود.

الخالدی به احزاب سیاسی کشور توصیه کرد که منفعت‌طلبی را کنار بگذارند و به منافع کشور بیندیشند و درباره نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه نیز گفت: من معتقدم که الکاظمی برای حفظ جایگاه و کارنامه فعالیتش، باید انصراف دهد.

فراکسیون بیارق الخیر، چند روز پیش (دوشنبه - ۲۰ آوریل)، به صورت رسمی اعلام کرد که به دولت الکاظمی رای نخواهد داد. 

رئیس این فراکسیون با اعلام این تصمیم، گفت: رهبران گروه‌های سنی با یکدیگر بر سر پست‌ها درگیرند، در حالی که شهروندان سنی بدون خانه و کاشانه به سر می‌برند.

پیشتر، «اسوان الکلدانی» رئیس فراکسیون پارلمانی «بابلیون» گفته بود که الکاظمی نیز در صورت مخالفت با موارد توافق شده، به سرنوشت علاوی و الزرفی دچار خواهد  شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول