اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

بیماران کرونایی روستای کلایه تحت مراقبت هستند

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با بیان اینکه بیماران مبتلا به کرونا در کلایه در نقاهتگاه و یا بخش‌های مشخص هستند، گفت: شرایط این روستا تحت کنترل است.

بیماران کرونایی روستای کلایه تحت مراقبت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، محمد طاهر طیب‌زادگان امروز در نشست شورای سلامت شهرستان اظهار داشت: اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند حساسیت مردم در مقابله با کرونا را کاهش داد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: همان طور که پیش‌بینی کردیم پس از شکست هیمنه قرنطینه مردم فاصله‌گذاری را جدی نگرفته و آن را رعایت نکردند.

طیب‌زادگان بیان کرد: این در حالی است که در برخی از استان‌ها منحنی کرونا رو به پیشرفت است و می‌طلبد فاصله‌گذاری هوشمند را بیشتر پیگیری و رعایت کنیم.

وی با اشاره به مصوبه شورای سلامت در خصوص بازگشایی صنوف کم خطر گفت: این کار انجام شد و اتفاقا برخی از این اماکن و کسب و کارها موجب شلوغی و ازدحام جمعیت شدند.

این مسؤول ادامه داد: در هیچ جای دنیا سیر این بیماری و احتمال فروکش کردن آن وجود ندارد و باید این را یاد بگیرم چگونه با کرونا زندگی کنیم و با رعایت اصول بهداشتی باید کم کم یاد بگیریم با کرونا زندگی کنیم و حداقل‌ها را رعایت کنیم.

طیب‌زادگان تصریح کرد: موارد جدیدی که گزارش می‌شود توصیه‌های بهداشتی و اصول فاصله‌گذاری هوشمند را رعایت نکرده و در مراسمات خانوادگی شرکت داشتند و متاسفانه مبتلا شدند.

وی افزود: بی‌خیالی مردم و شرکت در تجمعات و شلوغی کنترل این بیماری را سخت‌تر می‌کند.

طیب‌زادگان با بیان اینکه مقابله با کرونا یک مسؤولیت همگانی است و همه نهاد ها و سازمان‌ها و مردم باید همکاری بیشتر داشته باشند، اضافه کرد: علاوه بر رعایت اصول بهداشتی فاصله‌گذاری اجتماعی ضروری است.


وی با انتقاد از عملکرد برخی رسانه‌ها در شرایط کرونا، رعایت انصاف را از اصول خبری دانست و گفت: رسانه‌ها باید ضمن رعایت انصاف واقعیات را انعکاس دهند.

طیب‌زادگان با بیان اینکه توجه و تمرکز ما بر کنترل بیماری و نه پرداختن به حواشی رسانه‌هاست، از رسانه‌ها خواست به جای پرداختن به حواشی وارد میدان شده و به مردم چگونگی رعایت اصول بهداشتی و کنترل کرونا را اموزش دهند.

وی در خصوص آمار مبتلایان به کرونا در روستای کلایه گفت: در روزهای گذشته مواردی از این روستا گزارش شده و از همه آن‌ها تست‌های لازم گرفته شد. افرادی که تست آن‌ها مثبت اعلام و علایم بیماری را داشتند در نقاهتگاه و بخش‌های مشخص تحت نظر هستند.

وی با اشاره به نگرانی های مردم این روستا گفت: بلافاصله از همه افرادی که با این افراد ارتباط داشتند نیز تست‌های لازم گرفته شده و برخی از افراد نیز در نقاهتگاه‌ها حضور دارند و شرایط تحت کنترل است.

انتهای پیام/82016

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول