اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

علمای یمن خطاب به ریاض و ابوظبی: تا دیر نشده «راه‌حل فراگیر» را قبول کنید

انجمن علمای یمن با خطاب قرار دادن سران سعودی و سران ابوظبی به آنها توصیه کرد، پیش از دیر شدن، راه‌حل فراگیر انصارالله را قبول کنند.

علمای یمن خطاب به ریاض و ابوظبی: تا دیر نشده «راه‌حل فراگیر» را قبول کنید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، انجمن علمای یمن، امروز (پنجشنبه)، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رمضان،‌ سعودی و امارات را به قبول را‌ه حل فراگیر دعوت کرد.

در همین ارتباط، ائتلاف سعودی به صورت یک‌جانبه دو هفته پیش به مدت دو هفته در یمن اعلام آتش‌بس کرد. در مقابل، صنعاء با ارائه سندی به نام «راه‌حل فراگیر» به سازمان ملل مفاد مورد نظر خود برای آتش‌بس واقعی را اعلام کرد.

به گزارش وبگاه خبری شبکه «المسیره»، انجمن علمای یمن در این ارتباط گفت که عربستان سعودی و امارات بایستی در ماه مبارک رمضان محاسبات خود را بازنگری و مواضع خصمانه خود را تصحیح کنند.

انجمن علمای یمن همچنین از دو کشور سعودی و امارات خواست که تجاوزها و محاصره مردم یمن را در این ماه مبارک پایان دهند.

اعضای این انجمن در ادامه از افرادی که آنها را فریب خورده خواند خواست که از فرصت تمدید عفو و بازگشت بویژه در این ماه مبارک استفاده کنند و به آغوش وطن خود بازگردند.

این انجمن از از مردم خواست که در ماه مبارک رمضان از پایگاه‌های جهادی برای افزایش «آگاهی مقاوم» در برابر کشورهای استکبار بویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی استفاده کنند.

انجمن علمای یمن همچنین از دولت نجات یمن خواست که مسئولیت دینی و ملی خود را در نظارت بر قیمت مواد غذایی و مقابله با فساد اداری ادا کند.

این انجمن در ادامه ضمن توجه به افراد فقیر و نیازمند، ثروتمندان را دعوت کرد تا در این ماه مبارک به افراد مستحق زکات پرداخت کنند.

ائتلاف سعودی از ۲۱ فروردین اعلام کرده است که حملات به یمن به مدت دو هفته به صورت یکجانبه متوقف خواهد شد و در صورت استقبال طرف مقابل قابل تمدید است؛ این مدت زمان، امروز (پنجشنبه)، به پایان خواهد رسید ولی بنا بر اعلام نیروهای مسلح یمن و رسانه‌های خارجی از جملهر روزنامه گاردین، ائتلاف سعودی در این سیزده روز حملات هوایی و زمینی را نه‌تنها متوقف نکرده بلکه تشدید کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول