اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

برگزاری مرحله نخست رزمایش کمک مومنانه در بندرماهشهر

مرحله اول رزمایش کمک مومنانه بسیج شهرستان بندرماهشهر در مصلی این شهر برگزار شد تا از اقشار آسیب پذیر که در زمان شیوع بیماری کرونا به دنبال رکود کسب و کارشان بر محرومیت آنها افزوده شده و با تامین مایحتاج زندگی خود با مشکلات زیادی مواجه شده اند حمایت شود.

برگزاری مرحله نخست رزمایش کمک مومنانه در بندرماهشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرماهشهر، مرحله اول رزمایش  کمک مومنانه بسیج شهرستان بندرماهشهر در مصلی این شهر برگزار شد تا از اقشار آسیب پذیر که در زمان شیوع بیماری کرونا به دنبال رکود کسب و کارشان بر محرومیت آنها افزوده شده و با تامین مایحتاج زندگی خود با مشکلات زیادی مواجه شده اند حمایت شود.

اهدای 2 هزار و 591 بسته معیشتی به ارزش ریالی۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون و قربانی کردن ۵ گوسفند همزمان با اجرای رزمایش و توزیع گوشت آن بین خانواده‌های نیازمند از جمله اقدامات انجام شده در این رزمایش است، از دیگر موارد می‌توان به اهدای ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به رزمندگان و جانبازان دوران دفاع مقدس و همچنین اهدای ۴ سری جهیزیه به زوج‌های جوان به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال اشاره کرد.

هادی مقدم، مسؤول سازندگی سپاه شهرستان بندرماهشهر در جمع خبرنگاران با تشریح جزئیات برگزاری این رزمایش در شهرستان بندرماهشهر اظهار کرد: یکی از اهداف این رزمایش به صحنه آوردن کمک‌های مردمی در حمایت از خانواده‌های نیازمند و هم افزایی نهادها، سازمان ها و خیرین بود، انجام ماموریت طرح کمک مومنانه به صورت مسجد محور، پایگاه محور و محله محور اجرا شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته توسط بسیج  گفت: از جمله کارهایی که تاکنون انجام شده است می‌توان به پویش بخشش بدهی فروشگاهی کسانی که تحت تاثیر ویروس کرونا توان پرداخت بدهی خود را از دست داده اند  و همچنین عدم دریافت اجاره از واحد های مسکونی افراد نیازمند اشاره کرد.

مسؤول گروه‌های جهادی شهرستان ماهشهر خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط به وجود آمده حلقه‌های صالحین تبدیل به حلقه های خدمت و اجرای طرح کمک مومنانه شده است.

 مقدم در ادامه از طرح های اجرا شده از ابتدای مواجهه با ویروس کرونا گفت: طرح ضدعفونی سطح شهرستان و مناطق مثبت به‌صورت مداوم، راه اندازی کارگاه تولید ماسک و دستکش، اجرای طرح غربالگری، طرح مشاوران سلامت، طرح ایست و کنترل سلامت، طرح فاصله گذاری اجتماعی و طرح کمک های مومنانه از جمله طرح های اجرا شده و مستمر توسط ناحیه مقاومت بسیج در سطح شهرستان  بوده است.

دبیر قرارگاه کمک مومنانه جهت پیشبرد اهداف طرح کمک مومنانه به شرح وظایف این کمیته‌ها پرداخت و گفت: معاونت اجتماعی با هدف اجرای هدفمند فعالیت ها و در راستای شناسایی نیازمندان درحال راه‌اندازی سایت مهر کریمانه برای شناسایی و ایجاد بانک آماری شهرستان است که در این سامانه، اطلاعات تمامی نیازمندان ثبت شود.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول