اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

موافقان و مخالفان استیضاح شهردار یاسوج چه گفتند

نشست استیضاح شهردار یاسوج صبح امروز آغاز و پس از 6 ساعت پرسش و پاسخ مقدم در سمت خود ابقا شد.

موافقان و مخالفان استیضاح شهردار یاسوج چه گفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، نشست استیضاح شهردار یاسوج پس از 6 ساعت سرانجام به پایان رسید و نستهن مقدم در سمت خود ابقا شد. اما مخالفان و موافقان شهردار یاسوج در این نشست چند ساعته چه گفتند؟

فرشید احمدی‌کیش به عنوان مخالف استیضاح نستهن مقدم صحبت‌‌های خود را با سلام به خبرنگار شروع کرد و اینکه برخی از کسانی که در نشست بودند خبرنگاران نیستند که از رئیس شورای شهر انتظار می‌رفت اجازه حضور این افراد را نمی‌داد.

وی پرسش و پاسخ از شهردار را حق اعضای شورای شهر دانست و افزود: دو جلسه فشرده پرسش و پاسخ از شهردار طی ۱۰ روز برگزار شد که این حق اعضا است اما جلسه برگزار کردن در دوره‌ای که جهان درگیر کرونا است صحیح نیست و در استان ما برای ارامش مردم این جلسه یک ماه آینده برگزار می‌شد.

وی در خصوص میزان تحقق بودجه که یکی از سوالات اعضای شورای شهر بود، گفت: بودجه یک پیش‌بینی است و ممکن است تحت عوامل مختلف تحقق پیدا کند یا تحقق نیابد، اما اینکه چرا ۱۰۰ درصد اعتبارات شهرداری تخصص نیافت به خاطر سیل، زلزله و کرونا بوده و یک موضوع امنیتی اینکه خود اعضای شورا به مردم گفتند فعلا به شهرداری مراجعه نکنند.

 

وی به حقوق پرسنلی نیروهای شهرداری اشاره کرد و گفت: در زمان مقدم حقوق پرسنلی تحقق پیدا کرد و همه معاونین شهردار با تخصص در پست‌ها منصوب شدند و ۹۰ درصد شرایط احراز نیروها در زمان شهردار رعایت شده است.

عضو شورای شهر با انتقاد از عدم حضور رئیس شورای شهر در نشست کمیسیون ماده ۵ گفت: پل شهرک جوشکاران در این نشست مورد انتقاد بود اما در همان روزهای اول اعضای شورای شهر با لوله‌ها عکس گرفتند و عکس‌هایش موجود است، اگر مخالف بودید چرا همان روزها به عنوان عامل بازدارنده تذکر داده نشد و در جلسه شورا مطرح نشد.

احمدی‌کیش با بیان اینکه برخی تغییر کاربری‌ها در حیطه شهرداری نیست، گفت: تغییر کاربری چشمه نباتی و حد فاصل پل اصفهان و سی‌سخت در حوزه اختیار شهرداری نیست و فقط مجری است.

وی خطاب به اعضای شورای شهر با بیان اینکه با مردم روراست باشیم افزود: از یک طرف می‌گوید حقوق کارگران پرداخت نشده و معوقه دارند از طرفی می‌گوید چرا این پول را به فلان سازمان یا اداره داده‌اید در حالی که شهردار باید ابتدا پرداخت حقوق پاکبان، نیروهای خدماتی را در اولویت قرار دهد.

احمدی‌کیش به خدمات عمرانی شهردار هم اشاره کرد و با طرح این سوال که پل چهارم بشار در زمان تشکیل شورای پنجم چند درصد پیشرفت داشته عنوان کرد: پل سوم بشار ۱۵ سال به طول انجامید اما در زمان مقدم شهردار یاسوج به نتیجه رسید و بقیه آن را به نام خودشان تمام کردند.

وی به اقدام ارزشمند مقدم در آزادسازی ۴۵ متری بنسنجان و شرف‌آباد پرداخت و گفت: البته ادامه کار این پروژه نواقصاتی هم دارد، کارخانه بازیافت یاسوج در زمان شهردار یاسوج بود ما نباید چشم بر روی این خدمات ببندیم این کارخانه نه تنها برای شهر یاسوج بلکه برای شهرستان‌های اطراف هم می‌تواند مثمرثمر باشد.

وی به پیگیری شهردار برای راه‌اندازی سینما در یاسوج اشاره و با بیان اینکه ۸۰۰ هزار متر مربع اسفالت در یاسوج صورت گرفت، عنوان کرد: ۸۶۰ تابلوی نام‌گذاری معابر خدمت دیگری از شهرداری یاسوج است و نصب دستگاه پایش تصویری، برگزاری جشنواره دیوارنگاری، اضافه شدن ناوگان حمل و نقل بخشی از خدمات مقدم در شهرداری یاسوج است.

اما محمد‌رحیم دهراب‌پور دیگر عضو شورای شهر به عنوان موافق استیضاح شهردار با بیان اینکه از اصل قضیه دور شدیم و به حاشیه رفتیم گفت: قوی‌ترین قوانین جمهوری اسلامی قانون مدیریت شهری است.

 

وی با اشاره به اختلاف میان اعضای شورای شهر گفت: عشق و علاقه‌ای در شهرداری برای کار و خدمت نیست و از سوی دیگر ما شهرداری می‌خواهیم که قوین قدرت نه گفتن را داشته باشد البته نمی‌گویم چماقی و پلیسی برخورد کند بلکه وظیفه‌اش را انجام دهد.

دهراب‌پور گفت: سال گذشته به این نتیجه رسیدیم که از شهردار حمایت کنیم تا اینکه در زمستان فضای به سمتی پیش رفت که به این نتیجه رسیدیم که شهردار باید تغییر کند و ما ۵ نفر تصمیم به تغییر شهردار گرفتیم و زمینه استیضیاح هم فراهم شد.

وی خطاب به شهردار گفت: جایگاه‌ها قائل به اشخاص نیست این چند سال که شما شهردار بودید اختلاف‌ها کم که نشده بیشتر شده و ادامه پیدا کرده است، اقای مقدم اگر صلاح می‌دانید برای اینکه اختلاف در شورا برداشته شود و خودتان هم راحت شوید و نگویم عزل شدید محترمانه استعفای خود را اعلام کنید. بعد از آن هم با هم دوست خواهیم بود .

این عضو شورا خطاب به اعضای مخالف استیضاح شورای شهر گفت: آنهایی که مخالف استیضاح هستند آیا ادامه این روند به صلاح شهر نیست و ایا می‌خواهند حمایت خود از مقدم را ادامه دهند؟

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد پاسخ‌هایی که شهردار یاسوج داده قانع نشد گفت: هیچ حب و بغض و مسائل سیاسی و طایفه‌ای در استیضاح شهردار نبوده است.

 

اما نستهن مقدم با بیان اینکه به هیچ عضو شورا نگفتم به من رای بدهید، گفت: به اعضای شورای شهر گفتم دلایل استیضاح را به مردم بگوید چون کم کاری نگردم و از وظایفم تخطی نکردم.

وی عنوان کرد: اگر شورای شهر از دست من عاجز است مردم هم از دست این شورا عاجزاند شما می‌خواهید شورا را نجات دهید من به دنبال نجات مردم هستم و مردم متوجه شدند در این دوره شورای شهر علی‌رغم مشکلات اقتصادی چه خدماتی ارائه شده است.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول