اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

َآشتی بین دانشگاه و تولیدکنندگان رمز رسیدن به جهش تولید

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دنیا، دنیای علم است و باید از دستاوردهای دانشمندان و علوم مختلف بهره‌مند شویم و این امر جز آشتی بین دانشگاه‌ها و تولید‌کنندگان محقق نمی شود.

َآشتی بین دانشگاه و تولیدکنندگان رمز رسیدن به جهش تولید

سید محمدباقر عبادی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره چگونگی نقش نقش علمی در جهش تولید گفت: برای جهش تولید باید تولید به صورت دانش‌بنیان باشد و با یک بازاریابی علمی به یک محصول باکیفیت دست پیدا کنیم. 

وی افزود: با توجه به اینکه برخی از تولیدات در کشور برمبنای علم و دانش شکل نگرفته با بعضی از دستاوردهای روز دنیا و بازاریا‌بی‌ها همچنان فاصله داریم؛ البته این را هم باید گفت که در بخش‌های بسیاری موفق هستیم و توانایی رقابت در عرصه‌ بین‌المللی را داریم.

دنیا، دنیای علم است

این نماینده مجلس تاکید کرد: دنیا، دنیای علم است و باید از دستاوردها و دانش، دانشمندان و علوم مختلف بهره‌مند شویم و اگر تولید برمبنای علم صورت نگیرد قطع به یقین نمی‌توانیم افزایش و جهش تولید در کشور داشته باشیم.

عبادی یادآور شد: زمانی که کشوری از سرمایه‌ای همچون نفت بهره‌مند است تولیدکننده شروع به تولید می‌کند و به صورت مستقیم و غیرمستقیم به درآمدهای نفتی متکی می‌شود ولی ز مانی که درآمدهای نفتی به خاطر تحریم و کاهش قیمت نفت بوجود می‌آید طبیعتاً تولیدی می‌تواند ماندگارتر شود که درست اداره شود و علمی تولید کند.

بین تولیدکنندگان و دانشگاه باید آشتی برقرار شود

وی افزود: باید بین تولیدکنندگان و دانشگاه آشتی برقرار شود تا شاهد رشد و جهش تولیدات روزافزون در کشور باشیم. این آشتی به این دلیل درست نبوده که  تولید کنندگان به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از درآمد های نفتی برخوردار بودند و وقتی تولید علمی و دانش‌بنیان باشد نه تنها نیاز به کمک ندارد بلکه بیشترین کمک را به دولت، کشور و مردم از طریق درآمد خوب و پرداخت مالیات می‌کند به طوری که هم تولید کننده سود می‌برد و درآمدهای کشور بیشتر می‌شود و هم اتکا به نفت کاهش پیدا می‌کند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول