اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

سند راهبردی تحول اجتماعی و فرهنگی استان قم تدوین شد

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم از تدوین سند راهبردی تحول اجتماعی و فرهنگی استان قم مشتمل بر6 برنامه عملیاتی در بخش‌های مختلف خبر داد.

سند راهبردی تحول اجتماعی و فرهنگی استان قم تدوین شد

بیژن سلیمان‌پور امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تشکیل قرارگاه فرهنگی 19 دی در قم اظهار کرد: بعد از دیدار 19 دی سال مردم قم با رهبر معظم انقلاب، قرارگاه 19 دی به ریاست آیت الله سعیدی تشکیل شده و دستاوردهای زیادی در حوزه مسایل فرهنگی واجتماعی استان داشته است.

وی با بیان اینکه در همین راستا حوزه اجتماعی استانداری نیز با تشکیل هیئت اندیشه ورز اجتماعی متشکل از اساتید دانشگاه و حوزه، مطالبات راهبردی در حوزه فرهنگی و اجتماعی را در دستور کار قرار داد، ابراز کرد: ماحاصل این مطالعات تدوین سند راهبردی تحول اجتماعی و فرهنگی استان قم مشتمل بر6 برنامه عملیاتی در بخش‌های مختلف در سال 98 بود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم خاطرنشان کرد: این سند به رؤسای سه قوه و مسئولین نظام ارسال شده است که با اقبال دولت به اجرای این طرح و تامین و تخصیص اعتبارات و ابلاغ تکالیف دستگاه‌ها شاهد آثار اجرای این سند در استان قم خواهیم بود.

وی اضافه کرد: پس از تصویب این سند در شورای توسعه و برنامه ریزی استان و ارسال به دولت، معاون اول رئیس جمهور آن را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارجاع داده است و امید است که با عنایت آن سازمان به‌زودی شاهد آغاز اجرای سند باشیم.

سلیمان‌پور به تشریح اقدامات این معاونت در حوزه پدافندغیرعامل پرداخت و اظهار کرد: یکی از اقدامات اصولی و موثر این معاونت در سال 98 پایش و رصد مستمر تهدیدهای سایبری، اقتصادی، شیمیایی و پرتویی بوده است که با برگزاری رزمایش‌های مختلف تخصصی با حضور دستگاه ‌های مسؤول ربط توان وآمادگی استان را برای مقابله با تمهیدات دشمنان ارتقاء مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان را در دستور کار قرار دادیم که با اجرای این طرح، سطح مدیریت بحران‌های خاص در استان ارتقاء پیدا می‌کند.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول