اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

تماس تلفنیِ ضد چینیِ نخست‌وزیر استرالیا با همتایان غربی

نخست وزیر استرالیا در تماس تلفنی با همتایان آمریکایی، آلمانی و فرانسوی خود، بر لزوم انجام تحقیق مستقل درباره منشاء شیوع ویروس کرونا تأکید کرد.

تماس تلفنیِ ضد چینیِ نخست‌وزیر استرالیا با همتایان غربی

به نوشته گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا در تماس تلفنی با همتایان غربی خود، خواستار انجام تحقیقی مستقل درخصوص شیوع ویروس کرونا شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، دفتر موریسون روز چهارشنبه اعلام کرد که او با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه درخصوص انجام این تحقیقات مستقل از سازمان جهانی بهداشت گفت‌وگو داشته است.

موریسون نیز در حساب توئیتری خود نوشت، با ترامپ درخصوص پاسخ دو ملت به ویروس کرونا و سرپا نگه داشتن اقتصاد دو کشور «گفت‌وگوی مثبتی» داشته است.

وی افزود: «همچنین درباره سازمان جهانی بهداشت و همکاری در جهت بهبود شفافیت و موثر بودن پاسخ‌های بین‌المللی به این همه‌گیری جهانی صحبت کردیم».

قانون‌گذاران ارشد استرالیایی نیز طی چند روز اخیر اظهارات ترامپ مبنی بر انجام تحقیقات در زمینه منشاء ویروس کرونا و شفافیت اطلاع‌رسانی چین در این زمینه را تکرار کرده‌اند.

سفارت چین در کانبرا روز گذشته (سه‌شنبه) ، تقلید سیاست‌مداران استرالیایی از آمریکا و اتهام‌زنی به پکن درخصوص شیوع ویروس کرونا را محکوم کرد.

این سفارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «کاملاً مشخص شده است که برخی افراد در آمریکا، از جمله مقامات عالی‌رتبه این کشور دست به انتشار ویروس اطلاعاتی علیه چین زده‌اند».

این بیانیه افزود:‌ «این روزها برخی سیاست‌مداران استرالیایی مشتاق به تقلید طوطی‌وار ادعاهای آمریکایی‌ها شده‌ و در حمله سیاسی علیه چین، دنباله‌رو آن‌ها شده‌اند».

اعتقاد بر این است ویروس کرونا از بازار فروش حیوانات در شهر ووهان چین منتشر شده است اما ترامپ می‌گوید ممکن است چین این ویروس را در آزمایشگاه ساخته و عامدانه آن را در جهان پخش کرده باشد.

با این حال چند مقام ارشد وزارت بهداشت آمریکا گفته‌اند بعید است آزمایشگاه‌های چین منشاء انتشار این ویروس باشد و فرضیه انتشار آن از بازار ووهان محمتل‌تر است.

همچنین رئیس جمهور آمریکا، سازمان جهانی بهداشت را به کم‌کاری و جانب‌داری از چین متهم کرده و کمک‌های واشنگتن به این نهاد سازمان ملل را قطع کرده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول