اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

«سپاه» محور امنیت و اقتدار کشور است/ عبور از بحران‌ها بدون «سپاه» ممکن نبود

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: سپاه محور امنیت و اقتدار ملی و رمز عبور از بحران‌ها در طول 4 دهه حیات انقلاب اسلامی بوده است.

«سپاه» محور امنیت و اقتدار کشور است/ عبور از بحران‌ها بدون «سپاه» ممکن نبود

محمد آشوری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شرایطی در کشورمان با دوراندیشی و تدبیر حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد که طیف وسیعی از توطئه‌های داخلی و خارجی برای به شکست کشاندن انقلاب اسلامی ملت ایران در جریان بود و سپاه با نقش مردمی و فزاینده خود در عرصه‌های گوناگون توانست بر این توطئه‌ها غلبه کرده و کشور را از گزند دشمنی‌ها صیانت کند.

وی با بیان این که اگر در سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی، سپاه به عنوان بازوی انقلاب اسلامی با گستره عظیم حمایت مردمی نبود، عملا تداوم انقلاب اسلامی امکان‌پذیر نبود، تصریح کرد: امام راحل نیز بواسطه همین نقش سپاه در عرصه‌های گوناگون بود که فرمودند اگر سپاه نبود، کشور هم نبود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با وقوع جنگ تحمیلی، نقش سپاه در عرصه صیانت از کشور در کنار ارتش جمهوری اسلامی ایران جلوه مشهودتری یافت و ما دیدیم که رشادت دلاورمردان سپاه و بسیج در جبهه‌ها سبب شد تا حتی یک وجب از خاک کشورمان پس از 8 سال جنگ تحمیلی در اشغال دشمن باقی نماند و سپاه در طول همه سال‌های جنگ تحمیلی با قوت و اقتدار هم در عرصه دفاع از کشور و هم در عرصه صیانت از امنیت داخلی نیز نقش ممتازی ایفا کرد.

آشوری با اشاره به قابلیت‌های سپاه به عنوان یک نیروی مردمی خلاق، مکتبی و مقتدر، خاطرنشان کرد: دشمنان در تمام سال‌های بعد از انقلاب اسلامی و تاکنون بدنبال ناامن ساختن کشور در محدوده مرزها و حتی در کانون کشور بوده و هستند اما تیزبینی سپاه در تشخیص دقیق تهدیدات و برنامه‌ریزی برای دفع آنها موجب شده تا کشورمان به عنوان کانون ثبات در منطقه مطرح باشد.

اگر سپاه نبود، داعش منطقه را به چالش می‌کشید

وی با اشاره به دلاورمردی‌های سپاه در صیانت از امنیت پایدار کشورمان و ایستادگی در برابر توطئه‌های منطقه‌ای دشمنان بخصوص در یک دهه اخیر، عنوان کرد: شکل‌گیری داعش و جریان‌های تروریستی در کشورهای پیرامونی ایران یکی از ابرتوطئه‌های قدرت‌های فرامنطقه‌ای برای به آشوب کشاندن منطقه و تزریق ناامنی به آن بود اما سپاه با تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و با راهبری دلاورانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در این عرصه نیز توانست امنیت و ثبات را به منطقه بازگرداند و از این بابت، ملت‌های منطقه نیز شرایط کنونی را مدیون سپاه هستند و این را در کلام مسؤولان عالی آنها نیز می‌توان به عینه دید.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، ابوموسی و بندرخمیر اضافه کرد: کارکرد سپاه پاسداران در عرصه‌های گوناگون، کارکردی چند وجهی و هوشمندانه مبتنی بر نیازهای زمان بوده است به طوری که شاهدیم نیازهای دفاعی کشور نیز با دست توانای واحدهای خودکفایی سپاه تهیه و کشور از وابستگی در حوزه‌های مختلف دفاعی و غیردفاعی نیز خارج شده است.

آشوری در همین زمینه به توسعه دانش موشکی در کشورمان اشاره و یاد و خاطره شهید طهرانی مقدم را به عنوان پدر موشکی ایران گرامی‌ داشت و گفت: بازوی بازدارندگی کشورمان در مواجهه با توطئه‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، توان بالای موشکی کشورمان است که بحمدالله به حد بی‌نظیری از تکامل دست یافته که دشمنان را در هر نقطه‌ای در پیرامون ایران درهم می‌کوبد و تازه‌ترین نمونه آن را نیز در حمله غیورمندانه به پایگاه نظامی آمریکایی‌ها در عراق دیدیم.

ارسال ماهواره نظامی اوج توانمندی علمی یک نیروی نظامی است

وی به تازه‌ترین اقدام سپاه در عرصه هوا و فضا نیز اشاره و ارسال ماهواره نظامی به فضا را یک دستاورد بی‌نظیر نظامی برای کشورمان برشمرد و بیان داشت: ورود به عرصه دانش فضایی که یکی از پیچیده‌ترین و انحصاری‌ترین حوزه‌های فن‌آوری در جهان بشمار می‌رود تنها با اتکای به روحیه جهادی و دستان پرتلاش و بی‌ادعای فرزندان ملت ایران در سپاه میسر بوده است که شاهد تحقق غرورآفرینانه آن هستیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس تأکید کرد: این حد از توانایی نظامی در منطقه بی‌نظیر و در جهان کم‌نظیر است و مهم‌ترین ویژگی این توانایی به ماهیت مردمی سپاه و پشتوانه عظیم مردمی آن بازمی‌گردد که سپاه را در یک سو به نوک پیکان توانمندی نظامی تبدیل کرده اما از سوی دیگر فرزندان ملت ایران در سپاه در وقت بحران و مشکلات داخلی در کنار مردم در مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده قرار می‌گیرند و رمز اعتلای نام سپاه نیز به همین روحیه مردمی آن است.

آشوری همچنین یاد و خاطره همه شهدای بسیجی و پاسدار و همه شهدای راه امنیت و اقتدار ایران اسلامی را گرامی داشت و گفت: دلاورمردان پاسدار رشیدی در هرمزگان نیز در عرصه دفاع از اقتدار کشور، رشادت و دلاورمردی‌های خود را رخ دشمنان کشیدند که هر کدام الگویی ارزنده از ایمان، اراده پولادین و نجابت برای نسل امروز ما هستند که باید از این الگوهای ایمانی، تصویرسازی‌های هرچه بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/3264/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول