اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

طرح اصلاح قانون انتخابات برای تقویت جایگاه شورای نگهبان تدوین شده است

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات برای تقویت جایگاه شورای نگهبان تدوین شده، چرا باید این نهاد در معرض انواع و اقسام بی‌حرمتی‌ها واقع شود؟

طرح اصلاح قانون انتخابات برای تقویت جایگاه شورای نگهبان تدوین شده است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه) پارلمان در موافقت با کلیات طرح دو فوریتی اصلاح برخی قوانین انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی کشور، اظهار داشت: من تأیید صلاحیت شدم و جزء رد صلاحیت‌ها نبودم و به این شکل نیست که همه نمایندگانی که این طرح را امضا کردند جزو رد صلاحیت‌ها هستند.

وی به امیرآبادی فراهانی عضو هیأت رئیسه مجلس افزود: شما در جایگاه هیأت رئیسه باید از حقوق نمایندگان دفاع کنید، این طرح برای تقویت جایگاه شورای نگهبان تدوین شده، چرا باید این نهاد در معرض انواع و اقسام بی‌حرمتی‌ها واقع شود؟

کواکبیان ادامه داد: انتظار می‌رود شورای نگهبان برای دفاع از حقوق نمایندگان و مجلسی که باید در رأس امور باشد این طرح را تأیید کند و این طرح در جهت دفاع از حق‌الناس و شفافیت است.

وی بیان کرد: 12 عضو شورای نگهبان نمی‌توانند در عرض یک هفته 6 هزار پرونده را بررسی کنند؛ چندین بار تذکر دادم که شورای نگهبان با بحث استانی شدن مخالف است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول