اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

فارس من| تکمیل باند دوم جاده خمین به قورچی باشی/محور کمیجان روشن می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: تکمیل باند دوم جاده خمین به قورچی باشی توسط راه و شهرسازی استان در حال انجام است.

فارس من| تکمیل باند دوم جاده خمین به قورچی باشی/محور کمیجان روشن می‌شود

علی زندی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: سال گذشته از محل اعتبارات ملی ۷۰۰ میلیارد ریال و اعتبارات استانی ۴۰۰ میلیارد ریال در راستای اجرای ایمنی، ترمیم، بهسازی و روکش آسفالت به استان تخصیص یافته که به واسطه تعامل و همکاری با وزارت متبوع این میزان اعتبار را ۲۰۰ درصد افزایش و جذب کردیم.

وی افزود: از سال گذشته ۱۲۰ میلیارد ریال در حوزه ایمنی تمام محورهای شریانی استان از جمله نصب تابلوها، علائم، گاردهای راهنمایی و رانندگی هزینه شده است.

زندی‌فر با اشاره به اقدامات و برنامه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در سال جاری اظهار داشت: اجرای روکش آسفالت محور آزاد راه ساوه به تهران، ازنا، اراک به بروجرد، خمین به قورچی باشی، میلاجرد به کمیجان، ساروق به کمیجان، چهرقان، کمربندی اراک، میدان امام غرق آباد، دلیجان به سلفچگان، اراک ـ خمین، محلات، خمین به الیگودرز، حوزه تفرش و اجرای طرح زیر گذر آشتیان از اقدامات سال جاری است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اجرای ۱۰کیلومتر روکش آسفالت باند دوم ساوه به همدان توسط پیمانکار در حال انجام است و اجرای روشنایی  ۱۹ کیلومتر از محور آزادراه ساوه به تهران در حال انجام است و تاکنون ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در روز جاری نیز اجرای روکش آسفالت خمین به الیگودرز نیز آغاز شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: سال مالی ارگان‌ها ۳۱ تیرماه است که امید است بتوانیم اعتبار مناسبی همچون سال گذشته برای اجرای طرح‌های عمرانی محورهای مواصلاتی استان جذب کنیم و اولویت نخست سال جاری اجرای روکش آسفالت حفاظتی به جای آسفالت گرم در محورهای روستایی و فرعی استان است.

زندی‌فر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی شهروندان استانی و ثبت این مطالبات در سامانه فارس من گفت: با توجه به وقوع بالای تصادفات در  محور گردنه رنگرز زرندیه که با عنوان «جاده گردنه رنگرز زرندیه را اصلاح کنید» در سامانه فارس من به ثبت رسیده، باید گفت این محور یکبار اصلاح شده و زیرسازی باند دوم آن نیز انجام شده است و باید اذعان داشت اکنون اعتباری برای اتمام باند دوم این محور اختصاص نیافته است، اما چنانچه آسفالت این محور نیاز به ترمیم داشته باشد و قابل اصلاح باشد در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌شود.

وی در خصوص مشکل محور خمین به قورچی باشی که با عنوان«به وضعیت جاده خمین به قورچی باشی رسیدگی کنید» در سامانه فارس من به ثبت رسیده‌، افزود: هم اکنون تکمیل باند دوم این محور توسط راه و شهرسازی استان در حال انجام است و همچنین در خصوص مطالبه «خط‌کشی جاده شازند به پل دوآب ترمیم شود» لازم به یادآوری است که ترمیم خط کشی شازند به پل دوآب نیز در حال اجراست.

زندی‌فر در خصوص «نبود روشنایی محور کمیجان» اظهار کرد: هم اکنون  تعریض محور کمیجان در حال انجام است که پس از تعریض  ۲۰کیلومتر باقی مانده این محور، اقدامات مربوط به روشنایی توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان انجام می‌شود.

«محورهای کمیجان استان مرکزی بسیار تاریک و فاقد روشنایی است» از سوژه‌های ثبت شده در سامانه فارس من است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول