اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

مروری بر تازه‌ترین مطالبات کرونایی شما در «فارس من»؛ از رسیدگی به کودکان سرطانی تا امهال وام‌ها

مشکلات ناشی از کرونا هم‌چنان صدر مطالبات شما در «فارس من» است. این گزارش مروری است بر بعضی از آن‌ها.

مروری بر تازه‌ترین مطالبات کرونایی شما در «فارس من»؛ از رسیدگی به کودکان سرطانی تا امهال وام‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس؛ مشکلات ناشی از کرونا ادامه دارد. بیماری شوم غیر از جان‌های نازنینی که ربود، سفره‌های خیلی‌ها را هم کوچک کرد. مروری بر مطالبات شما نشان می‌دهد دغدغه‌های ناشی از بیماری هم‌چنان صدر خواسته‌ها است. دغدغه‌هایی که همه باید برای حل‌وفصل‌شان تلاش کنند. کمترین وظیفه ما این روزها انعکاس این مطالبات و پیگیری آن‌ها است. این گزارش مروری است بر مهم‌ترین مطالبات اقتصادی شما در «فارس من»؛ ببینیم.

 

اول| تداوم مشکلات اقتصادی؛ مردم: بانک‌ها تا آخر خرداد مهلت دهند   

کسب‌وکارهای زیادی سربند بحران آسیب دید. بیش‌تر از همه کارگران روزمزد و صاحبان مشاغل آزاد. چاره‌ای جز وضع مقررات سخت‌گیرانه برای قطع زنجیره بیماری وجود نداشت. دولت برای همین اعلام کرد تمهیداتی برای مساعدت به اقشار آسیب‌دیده در نظر گرفته است. یکی از آن‌ها تعویق ۳ماهه بازپرداخت اقساط قرض‌الحسنه بانک‌ها بود. تمهیداتی که اگرچه مناسب، ولی به‌شدت ناکافی است.

مطالبات زیادی در همین رابطه در «فارس من» به‌ثبت رسید. مثل این‌یکی که از بانک مرکزی می‌خواست مهلت بازپرداخت اقساط را دست‌کم ۲ یا ۳ ماه دیگر تمدید کند. در این پویش آمده است: «با توجه به شرایط کشور و تعطیلی‌ اجباری کسب‌وکارها، خیلی از مردم امکان وصول مطالبات و پرداخت به بانک رو پیدا نکردند. بانک مرکزی، با توجه به شرایط روشن کشور و مردم، حداقل دو تا سه ماه این فرصت را تمدید کند تا مردم قادر به پرداخت بشوند.»

 

گروه دیگری از مخاطبان هم با تشکیل یک کمپین خواستار تعویق اقساط وام مسکن شدند. وامی که این‌روزها با قیمت‌های نجومی تنها امید اقشار تنگ‌دست برای خانه‌دار شدن است. در این پویش آمده: «به‌گفته رئیس کمیسیون عمران افرادی که وام خرید مسکن دریافت کرده‌اند، قشر متوسط به پایین جامعه هستند اکنون که دولت از مردم توقع همدلی دارد چه خوب است که بانک مسکن هم به فکر مردم باشد و تعویق بازپرداخت اقساط را در دستور کار قرار دهد.»

بعید است امهال بازپرداخت این اقساط مشکلات زیادی را برای بانک‌ها ایجاد کند. کاش مطالبات پرشمار افکار عمومی برای تعویق این اقساط بیشتر مورد توجه دولت قرار می‌گرفت. اقدامی که می‌توانست باری از دوش مردم در این کرونابازار بردارد.

 

دوم| رسیدگی به فرشته‌های سرطانی در بحران کرونا

همه در معرض آسیب هستند؛ کرونا کوچک و بزرگ نمی‌شناسد. مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای مانند فشارخون یا سرطان بیشتر. وظیفه همه این‌روزها رسیدگی و مراقبت بیشتر از این بیماران است. بیمارانی که همین‌طوری هم گرفتاری‌های فراوانی در مبارزه با بیماری‌های صعب‌العلاج تحمل می‌کردند. مراکز نگهداری از آن‌ها یا مراجعین و ملاقات‌کنندگانشان بیشتر از همیشه باید مراقبت کنند.

گروهی از مخاطبان با همین انگیزه کمپینی در «فارس من» ثبت کردند. کمپینی که از مسؤلین می‌خواهد در این اوضاع بیشتر حواسشان به فرشته‌های سرطانی باشد. در این پویش آمده است: «کودکان مبتلا به سرطان سیستم ایمنی بدنشان بسیار ضعیف است. از طرفی آنها نیاز به همراه دارند. در این بخش هیچ کنترل یا تستی از مراجعین گرفته نمی‌شود. حتی پرستاران دقت لازم را ندارند. مواد ضدعفونی هم به اندازه کافی تأمین نیست.»

 

مطالبه‌ی آنها روشن است؛ تصور حتی یک فرشته در بند سرطان آزاردهنده است. آن هم در این شرایط. طبعاً بیشتر از همیشه باید مراقب این شکوفه‌ها بود. خدای ناکرده نکند کرونا برای خانواده‌هایشان قوز بالا قوز شود. «فارس من» حتماً پیگیر ماجرا است. امید که مسؤلین مرتبطه حواسشان جمع‌تر شود.

 

سوم| مورد عجیب مدارس غیرانتفاعی؛ مردم: شهریه‌ها را برگردانید

مدرسه‌ها تعطیل است. دانش‌آموزان خیلی وقت است از خوف کرونا خانه‌نشین شدند. اگرچه برخی آموزش‌ها به‌صورت پراکنده در تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی ادامه دارد. آموزش‌هایی که البته با نواقص بسیاری همراه است. از کمبود پهنای باند و کُندی نرم‌افزار گرفته تا مشکلات اولیای دانش‌آموزان در فراهم آوردن اینترنت یا گجت‌های هوشمند. هم معلم‌ها گلایه دارند هم اولیای بچه‌ها. کار حسابی بالا گرفته است!

تواتر کمپین‌های مرتبط با این موضوع در «فارس من» گواه این مدعا است. مثلاً این کمپین که از مسؤلین خواسته برای نواقص آموزش‌های مجازی تدبیر کنند. در این کمپین آمده است: «اولیای بعضی از دانش‌آموزان کارمند هستند. از طرف دیگر دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی یا راهنمایی برای حضور در آموزش‌های مجازی به تلفن همراه نیاز دارند؛ تکلیف چیست؟ هم‌چنین در بیشتر خانواده‌ها فقط یک موبایل وجود دارد که آن‌هم مورد نیاز پدر و مادرها است.»

 

گروه دیگری از مخاطبان هم با تأسیس یک کمپین مشکلاتی که نرم‌افزار شاد برای خانواده‌ها پدید آورد، گوشزد کردند. در این پویش آمده است: «شاد باعث شرمنده شدن والدین شد. بعضاً پدرانی با یک گوشی قدیمی اندروید به مغازه می‌آیند که به‌علت قدیمی بودن امکان نصب اپلیکیشن نیست. یا پدران با گوشی‌های خراب که حتی با تعمیر هم قابل استفاده نیست. یا پدرانی با گوشی‌هایی که اصلاً اندروید نیست! این والدین را بیشتر از این شرمنده کودکان نکنیم.»

این کمپین هم باعنوان «توجه به اقشار کم‌برخوردار در بحث آموزش مجازی» همین مطالبه را خطاب به وزیر آموزش‌ و پرورش مطرح کرده است. در این پویش آمده است: «بخشی از جامعه ایرانی مانند عشایر و روستاها تحت پوشش خدمات اینترنتی نیستند که بتوانند از فضای مجازی استفاده کنند. این امر باعث شده دانش‌آموزان این اقشار دچار نگرانی‌هایی شوند لذا خواهشمند است هر چه سریع‌تر این موضوع مهم پیگیری شود.»

 

مطالبات مردم کاملاً به‌جا است. کاش مسؤلین بیشتر از این‌ها به دغدغه‌های اولیای نیازمند عنایت کنند. کاش عدالت در آموزش هم‌چنان برقرار شود. کاش این بیماری نحس دست از سر مردم و کشورم بردارد. کاش...

 

چهارم| مطالبه مردم از سیما؛ سلبریتی‌بازی را در ماه مبارک متوقف کنید!

انتقادات از عملکرد تلویزیون ادامه دارد. برخی ابهامات مالی و بیش از اندازه بها دادن به سلبریتی‌ها موجبات نارضایتی مردم را فراهم آورده است. این حاشیه‌ها از پخش فصل ششم «پایتخت» شروع شد. بدآموزی‌ها و شایعات ناگواری که درباره موضعات مالی این سریال وجود داشت، افکار عمومی را نگران کرد. این گفت‌وگوها در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها پیرامون عملکرد بعضاً سلبریتی‌زده‌ی سامان ادامه داشت.

حالا صدها نفر از مردم با تشکیل یک کمپین در «فارس من» نسبت به این موضوع معترض شدند. آن‌ها از مسؤلین رسانه‌ی ملی خواسته‌اند این دست تحرکات را دست‌کم در ماه مبارک رمضان متوقف کند: «خیلی از ایرانیان درد دین دارند. ما بسیار ناراحتیم که مبنای تلویزیون سلبریتی‌های ضدارزشی باشند. از محتوای صداوسیما دل‌خسته و آزرده‌ایم. از این‌که رفتار عفیفانه را فراموش کرده‌ایم.»

 

در ادامه این پویش آمده است: «بگذارید در این ماه مبارک فارغ از هیاهوی شیطان زندگی کنیم. مسیر بهشت را سد نکنید! در این ماه رمضان به خاطر خدا، موسیقی و قبح‌شکنی را برای امام زمان کنار بگذارید. تنها و تنها در این ماه فقط توبه کنید!» خیلی هم خوب! مسؤلین سیما ای کاش به این مطالبه عمل کنند. حتماً مزیت رقابتی این روزهای تلویزیون می‌تواند همین باشد.

 

«فارس من» حالا با ظاهر تازه و امکانات نو در خدمت شما است. علاوه بر مطالبه حالا میزبان اخبار و تصاویر شما هم هست. برای انتشار آن‌ها در بزرگ‌ترین خبرگزاری ایران کافی است به وبسایت ما سر بزنید. Farsnews.ir/my در خدمت شما است.

 

گزارش از محمد آزادی

انتهای پیام/ ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول