اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

بخاری‌های نفتی امسال از سطح مدارس رخت بر می‌بندد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سرمایش و گرمایش مدارس امسال در اولویت قرار دارد و بخاری های نفتی از سطح مدارس حذف می‌شوند.

بخاری‌های نفتی امسال از سطح مدارس رخت بر می‌بندد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، احمدعلی موهبتی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت: حوزه آموزش و پرورش حوزه ای چندگانه است و هم به حوزه دانش آموز و هم فضای آموزشی و هم مباحث آموزشی باید توجه شود.

 وی با بیان اینکه مبحث سرمایش و گرمایش و برق مدارس باید در اولویت قرار گیرد؛ تاکید کرد: امسال بخاری‌های نفتی از سطح مدارس استان حذف شوند.

رییس شورای آموزش پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه باید فرهنگ مدرسه‌سازی و مدرسه‌ یاری در جامعه نهادینه شود؛ افزود: جلسات و پیگیری های متعددی با خیرین مدرسه ساز در تهران برگزار شده که در نتیجه آن ساخت ۲۰۰ مدرسه در تعهد ساخت این خیرین است که غفلت در این امر ظلم به فرزندان این استان است و برای تحقق آنچه تعهد شده باید همه ظرفیت‌ها را به کار گیریم.

 موهبتی ادامه داد: در بحث مسائل جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در خصوص چالش های پیش‌رو و موانع عدم جذب معلم در کنکور و ظرفیت های خالی این دانشگاه، حوزه پژوهشی آموزش و پرورش به همراهی دانشگاه فرهنگیان سندی را تهیه کنند و با ارائه این سند به وزارتخانه، پیگیری جدی برای رفع موانع داشته باشند و امکان تغییر کد رشته و کد محل و انتخاب چند منطقه را برای داوطلبان در کنکور به وجود آورند.
 
وی درخصوص سامانه مجازی شاد افزود: با توجه به احتمال ادامه فعالیت ویروس کرونا با شروع پاییز نیز نواقص سامانه شاد باید برطرف شود و با توجه به نواقصی که در بحث زیرساخت‌ها در استان وجود دارد با رفع آنها اثربخشی لازم را در بحث آموزش در این سامانه بوجود آید.‌

 استاندار همچنین خاطرنشان کرد: تقدیر و ارزیابی از معلمان برتر در هفته بزرگداشت مقام معلم انجام شود و حق معلمانی که تلاش ویژه دارند و امتیازات مربوط به معلمان برتر ضایع نشود.
 
احمدعلی موهبتی “استاندار” در پایان این جلسه غلامرضا محمدقاسمی را به عنوان مشاور خود در امور بازماندگان از تحصیل معرفی کرد و خواستار پیگیری  امور بازماندگان از تحصیل با تلاش و انگیزه از جانب وی شد.

رخشانی مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه در خصوص وضعیت فعلی سامانه شاد اظهار داشت: ۹درصد دانش‌آموزان و ۳۲ درصد معلمان کلاس‌های خود را در این سامانه تعریف کرده اند که با رفع نواقص پیش رو این آمار و اثرگذاری این شبکه افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول