اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

سپاه بر عهد خود در دفاع از ایران و انقلاب پایدار مانده است/ شناسایی ۷ هزار خانوار نیازمند

فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 41 سال بر عهد و وظیفه قانونی خود برای دفاع و پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن وفادار بوده است.

سپاه بر عهد خود در دفاع از ایران و انقلاب پایدار مانده است/ شناسایی ۷ هزار خانوار نیازمند

 علی‌ بقایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس به مناسبت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: از ابتدا که حضرت امام خمینی(ره) سپاه را با هدف حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی تأسیس کرد این مجموعه تا به امروز و پس از ۴۱ سال بر عهده خود وفادار مانده است.

وی افزود: سپاه همچنان در مقام پاسدار، پاسبان و خادم ایفای نقش می‌کند به طوری که در هر برهه زمانی و مکانی که انقلاب اسلامی و یا دستاوردهای آن در معرض آسیب و یا تهدید بودند مسؤولانه وارد عمل شده است.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه یک روز در سنگر دفاع، روزی در حوزه سازندگی، عمرانی، فرهنگی و خدمات رسانی، آگاهی بخشی و بصیرتی که نظام نیاز داشته ایفای نقش کرده است تصریح کرد: نفس قدسی حضرت امام(ره)، باعث شد که سپاه در قانون اساسی به عنوان پاسدار انقلاب اسلامی تعریف شود و محدود به یک جغرافیای خاص نباشد.

وی ادامه داد: حوزه عملیاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی است و تنها متعلق به ایران اسلامی نیست بلکه در هر نقطه از جهان که مظلومی مورد ظلم قرار گیرد و حرکتی آزادیخواهانه صورت گیرد، سپاه در کنار آنها قرار خواهد گرفت.

بقایی خاطرنشان کرد: امروز نیز سپاه و بسیج برای مبارزه با بیماری کرونا تنها از یک بعد وارد نشدند بلکه در حوزه‌های مختلفی از امنیتی گرفته تا اطلاعاتی، شناسایی محتکرین، ضدعفونی و کمک‌های معیشتی ورود کردند و تمام نیروها و امکانات بسیج و سپاه برای مبارزه با این بیماری به کار گرفته و خوشبختانه توفیقاتی نیز داشته است.

وی اظهار کرد: سپاه امکانات خود را به منظور تولید ماسک و لباس پزشکی به کار گرفته و تمام توان پزشکی و تجهیزاتی از جمله نقاهتگاه‌ها و ظرفیت درمانی خود را به کار گرفته شده است.

بقایی با تأکید بر اینکه این اقدامات نشان می‌دهد که سپاه همچنان بر عهد خود وفادار است افزود: اگر روزی سیل در خوزستان، گلستان و لرستان رخ داد و یا اگر بیماری کرونا همه‌گیر شد، سپاه کنار مردم بود.

وی با اشاره به اینکه سپاه در تحریم‌ها نیز همواره کنار مردم قرار گرفت تصریح کرد: ذات و بنیاد سپاه با مردم و برای مردم بودن است.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه سپاه در حوزه کمک‌های معیشتی نیز ورود کرده است گفت: به عنوان نمونه رزمایش کمک مؤمنانه از روز پنجشنبه به صورت هماهنگ در سراسر کشور آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه حدود ۷ هزار خانواده در شهرستان همدان شناسایی شده است تصریح کرد: افرادی که از حیث معیشتی با مشکل مواجه شدند شناسایی شده تا در ماه مبارک رمضان مورد حمایت قرار بگیرند.

بقایی با اشاره به اینکه ادامه این رزمایش به حمایت‌های مردمی، موجودی و امکانات ما بستگی دارد ادامه داد: مرحله دوم رزمایش در نیمه دوم ماه مبارک رمضان، یا عید سعید فطر انجام می‌شود و یا تصمیم گرفته خواهد شد که یک مرتبه در ماه مبارک رمضان کمک انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: هر فردی که قدمی در این راه با پرداخت کمک مادی و یا در حوزه اطلاع‌رسانی عمل کرده است، امیدواریم که خیر و برکت این حرکت خود را ببیند.

انتهای پیام/۸۹۰۳۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول