اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

پیش‌بینی بارش تگرگ در شرق و جنوب کشور/ هشدار آب‌گرفتگی معابر و لزوم مدیریت آب سدها

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: بارش تگرگ از عصر چهارشنبه 3 اردیبهشت در شرق و جنوب کشور پیش‌بینی می‌شود، همچنین در مناطقی از کشور احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و لغزندگی جاده‌ها وجود دارد.

پیش‌بینی بارش تگرگ در شرق و جنوب کشور/ هشدار آب‌گرفتگی معابر و لزوم مدیریت آب سدها

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: از بعدازظهر امروز و اوایل شب در جنوب، جنوب‌شرق و شرق کشور رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در همین مدت در ارتفاعات البرز شرقی و شمال‌شرق کشور رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد داریم. 

وی ادامه داد: روز چهارشنبه 3 اردیبهشت بارش‌ها بخش‌های بیشتری از شرق، جنوب‌شرق و جنوب کشور را دربرمی‌گیرد و شدت بارش‌ها در استان‌های فارس، کرمان، خراسان جنوبی، شمال هرمزگان، شمال سیستان و بلوچستان، بخش‌هایی از یزد و ارتفاعات زاگرس مرکزی است که رگبار  رعد و برق همراه با وزش باد شدید در این مناطق پیش‌بینی می‌شود. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: ‌از بعدازظهر چهارشنبه 3 اردیبهشت سامانه بارشی از شمال‌غرب وارد کشور می‌شود که موجب رگبار پراکنده باران در این منطقه خواهد شد و روز پنج‌شنبه 4 اردیبهشت بارش‌ها در غرب و شمال‌غرب کشور ادامه دارد و به تدریج سواحل خزر خصوصاً غرب دریای خزر، دامنه‌های البرز غربی و مرکزی و دامنه‌های البرز شرقی و شمال‌شرق را دربرمی‌گیرد. 

ضیائیان ادامه داد: همچنین روز پنج‌شنبه در غرب و شمال‌غرب کشور وزش باد شدید داریم و به دنبال آن، در روزهای جمعه و شنبه رگبار پراکنده باران و وزش باد شدید موقت در شمال‌غرب، دامنه‌های البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس شمالی در استان‌های همدان، مرکزی و لرستان پیش‌بینی می‌شود. 

وی اظهار کرد: بعدازظهر فردا با توجه به شدت ناپایداری‌های جوی، در جنوب و شرق کشور بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود. همچنین تا پایان هفته دما بین 8 تا 12 درجه در سواحل خزر کاهش می‌یابد. 

وی بیان کرد: در مناطقی که ذکر شد، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی و لغزندگی جاده‌ها پیش‌بینی می‌شود که توصیه می‌شود از تردد غیرضروری خودداری شود، تردد و توقف کنار رودخانه‌ها انجام نشود. همچنین تمهیداتی برای عبور سیلاب، حفظ محصولات کشاورزی و مدیریت سدها در دستورکار باشد. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده اهواز و بندرعباس با بیشینه دمای 33 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 5 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود. 

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری، گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 26 و 15 درجه خواهد بود. 

وی اضافه کرد: امروز در پایتخت آسمان صاف، جهت باد جنوب‌غربی و سرعت باد 25 کیلومتر بر ساعت است، دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 20 درصد است. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول