اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ادعای فرمانده کُرد؛ ترکیه برای حمله به شمال و شرق سوریه آماده می‌شود

یکی از فرماندهان شبه نظامیان کُرد با اشاره به عملیات نظامی قریب‌الوقوع ترکیه در شمال و شرق سوریه، ادعا کرد که آنکارا در پی انتقال ویروس کرونا به شمال و شرق سوریه است.

ادعای فرمانده کُرد؛ ترکیه برای حمله به شمال و شرق سوریه آماده می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «أردال کوبانی» از فرماندهان شبه نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» در جبهه‌های «عین عیسی» در استان رقه (شمال سوریه) مدعی شد که ترکیه همچنان در فکر اشغال مناطق شمال و شرق سوریه است.

کوبانی به خبرگزاری «انحاء» گفت که «شواهد حاکی از این است که ترکیه برای آغاز حمله گسترده به شمال و شرق سوریه آماده می‌شود».

وی تأکید کرد، با وجود اینکه «جهان مشغول ویروس کرونا شده است، ولی دغدغه اصلی حکومت ترکیه، اشغال مناطق شمالی و شرقی سوریه است».

این فرمانده کُرد با بیان اینکه «اشغالگران از وضعیت کنونی، نهایت استفاده را می‌برند تا مناطق بیشتری را اشغال کنند»، توضیح داد، نظامیان ترکیه عمدا غیر نظامیان سوری را هدف قرار می‌دهند.

کوبانی ادامه داد: «ملت [سوریه] در دو جبهه مقامت می‌کنند؛ در یک جبهه مقاومت می‌کنند تا ویروس کرونا، شیوع پیدا نکند. در جبهه دیگر نیز در برابر حمایت ارتش اشغالگر ترکیه، مقاومت می‌کنند».

وی با بیان اینکه ترکیه «در تلاش است تا ویروس کرونا را به مناطق ما انتقال دهد و شمال و شرق سوریه را وارد تنگنا کند»، گفت: «اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهد افراد مبتلا به ویروس کرونا به مناطق سری کانیه (راس العین)، تل ابیض و عفرین منتقل شده‌اند. همچنین [نیروهای وابسته به ترکیه] تلاش می‌کنند افراد مبتلا را به عین عیسی انتقال دهند».

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» هم گزارش داد که ترکیه روز دوشنبه به چند روستا و منطقه تحت اشغال خود در استان الحسکه (شمال شرق سوریه) سلاح و تجهیزات لجستیک ارسال کرده است.

در همین ارتباط، مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- 29  فروردین گذشته از فراری دادن تروریست‌های خارجی و خانواده‌هایشان توسط ترکیه خبر داد و تأکید کرد، عملیات فراری دادن خانواده‌های عناصر تروریستی «ترکستانی» و خارجی از سوریه به ترکیه همچنان ادامه دارد. 

این مرکز با بیان اینکه تدابیر شدید امنیتی ترکیه، فقط علیه عناصر سوری است، تصریح کرد، نظامیان ترکیه در چند منطقه، چشم خود را به روی فرار تروریستهای خارجی از ادلب به ترکیه می‌بندند.

بر اساس توافق سوچی که بین روسیه و ترکیه حاصل شد، قرار بود آنکارا عناصر تروریستی را از عناصر غیر نظامی در ادلب جدا کند و تروریستها نیز سلاح خود را تحویل دهند، ولی تا کنون موفق به این کار نشده است.

در حال حاضر، بخش اعظمی از استان ادلب در اشغال تروریست‌ها قرار دارد. ارتش سوریه نیز چندی پیش در چندین عملیات توانست مناطق گسترده‌ای از حماه، حلب و ادلب را آزاد کند که با توافق آتش‌بس، فعلا این عملیات متوقف است.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول