اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

همکاری های راهبردی محور نشست مقامات ازبکستان و ژاپن

وزیر سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی ازبکستان در نشست ویدئویی با وزیر دارایی ژاپن موضوع همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی بین دو کشور را بررسی کردند.

همکاری های راهبردی محور نشست مقامات ازبکستان و ژاپن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «سردار عمرزاق اف» وزیر سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی ازبکستان در نشست ویدئویی با «تارو آسو» وزیر دارایی ژاپن موضوع همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی بین دو کشور را بررسی کردند.

در این نشست ویدئویی موضوعاتی از قبیل سرمایه گذاری، اقتصادی و بازرگانی و چشم انداز آن با توجه به توافقات دوجانبه به دست آمده در چارچوب سفر مقامات این کشور به ژاپن در ماه دسامبر سال 2019 میلادی بررسی شد.

طرفین همچنین اجرای برخی طرح های سرمایه گذاری در زمینه های کشاورزی، شیمیایی و انرژی، ساز و کارهای همکاری های بین اداراتی مبنی بر تسریع تشریفات تنظیم اقدامات و پیشنهادات مشخص بررسی کردند.

طرف ازبکستان از دولت ژاپن بابت کمک های بشردوستانه ای پیشتر ارسال شده شامل کیت های تشخیص کرونا و داروهای ضد ویروس قدردانی کرد.

علاوه بر این در آینده نزدیک چشم انداز جذب کمک های بلاعوض ژاپن با هدف تخصیص آنان برای تجهیز موسسات پزشکی ازبکستان با تجهیزات مورد نیاز، دستکاه های تنفس مصنوعی تنظیم خواهد شد.

طرفین در پایان این نشست در مورد گسترش بیش از پیش همکاری های متقابل در زمینه اجرایی طرح های سرمایه گذاری در ازبکستان با حضور سرمایه گذاران ژاپنی مبنی بر تکامل زیربنایی و  افزایش پتانسیل صنعتی به توافق رسیدند.

مبادلات بازرگانی ازبکستان و ژاپن در 8 ماه سال 2019 میلادی در سطح 360 میلیون دلار قرار گرفته است.هم اکنون در ازبکستان 17 شرکت مشترک با سرمایه سرمایه گذاران ژاپنی از جمله 7 شرکت با صد درصد سرمایه سرمایه گذاران ژاپنی در زمینه های نفت و گاز، پتروشیمی، تولید تجهیزات انرژی، ماشین سازی، ارایه خدمات حمل و نقلی- لجستیکی، عملیات بازرگانی، گردشگری و دیگر فعالیت می کنند. 

ژاپن استقلال ازبکستان‌را در تاریخ 28 دسامبرسال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 26 ژانویه سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط سیاسی برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول