اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

تمام انبارهای قرچک باید پایش و شناسنامه‌دار شوند

فرماندار شهرستان قرچک با اشاره به اینکه توسعه اقتصادی، اجتماعی توسط قاچاق کالا مورد هدف قرار می‌گیرد و افزایش قاچاق، چرخ کارگاه‌های تولیدی را از حرکت بازمی‌دارد، گفت: تمام انبارهای قرچک در این راستا باید پایش و شناسنامه‌دار شوند.

تمام انبارهای قرچک باید پایش و شناسنامه‌دار شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قرچک، بهمن خطیبی فرماندار شهرستان قرچک صبح سه‌شنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان قرچک با حضور اعضای کمیسیون در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: همه مردم و مسؤولان باید دست در دست یکدیگر کمک کنند تا در سال جدید علی‌رغم نگرانی‌ها و کاستی‌ها در حوزه اقتصاد به دنبال جهش اقتصادی و تولید روزافزون به فرموده رهبر معظم انقلاب باشند.

وی افزود: یکی از الزامات رسیدن به اوج شکوفایی اقتصادی، جلوگیری از قاچاق کالاست؛ ضمن اینکه مصرف کالای تولید داخل و جلوگیری از ورود محصولات خارجی به کشور می‌تواند باعث عدم آشفتگی بازار کالاهای داخلی ‌شود.

رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان قرچک تأکید کرد: پایش انبار‌ها و مراکز نگهداری کالاها از لحاظ ویژگی‌ها و استاندارد‌های ساختمانی، سلامت‌محور و امنیتی بسیار مهم است و باید کنترل شوند.

خطیبی استان تهران را دارای اهمیت بالایی در زمینه انبار کالاها دانست و پایش انبارها در نقاط مختلف ازجمله شهرستان قرچک را که بسیار به پایتخت نزدیک است، ضروری دانست و گفت: در زمینه شناسنامه‌دار کردن انبارها از هر نوع حقیقی و حقوقی، اقدام‌های خوبی صورت گرفته اما برای رسیدن به ایده آل‌ها باید بیشتر تلاش کرد و همه دستگاه‌های مسؤول مرتبط باید برنامه محور حرکت و انجام‌ وظیفه کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی واحدهای تولیدی در اثر واردات بی‌رویه و به‌ خصوص قاچاق کالاها ورشکست می‌شوند، بر لزوم جلوگیری از قاچاق سوخت نیز تأکید کرد.

فرماندار قرچک خواستار انجام پررنگ‌تر وظایف ذاتی و اصلی دستگاه‌های امنیتی، قضایی و اجرایی شد و افزود: گشت‌های نظارتی و بازرسی‌ها باید به‌صورت منظم و دوره‌ای انجام شود و نظارت دائمی ستاد مرکزی شهرستان نیز صورت گیرد تا مردم و تولیدکنندگان با انگیزه بیشتری در فضای اقتصاد و کسب‌وکار حضور داشته باشند.

خطیبی در پایان تصریح کرد: با فرهنگ‌سازی در این زمینه می‌توان گام‌های مؤثری در راستای پایداری اشتغال برداشت و درضمن برای حفظ زمینه اشتغال نیز باید در مبارزه با قاچاق برخورد قاطعانه و قانونمند داشت.

مبارزه با قاچاق کالا یکی از راه‌های مهم تحقق «جهش تولید»

حمیدرضا خدایی‌راد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان قرچک نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: در سال ۹۸ موضوع قاچاق کالای شهرستان به موقعیت جغرافیایی استراتژیک و ویژه این منطقه در نزدیکی به پایتخت کشور مربوط می‌شد و درواقع همچون اغلب شهرهای حاشیه تهران، نقش بارانداز کالای قاچاق برای شهر تهران را ایفاء می‌کند.

وی اضافه کرد: شهر تهران به عنوان پایتخت و مرکز تراکم بالای جمعیتی، مصرف‌کننده مهم و در عین حال به دلیل تمرکز فروشندگان عمده کالا در تهران توزیع‌کننده کالاهای قاچاق نیز بوده و به همین دلیل مستعدترین بازار برای قاچاق کالا است و بالطبع آثار این مراودات در شهرهای اطراف پایتخت بروز و ظهور می‌کند که طی آن سودجویان از انبارها و پارکینگ‌های شهرهای اطراف برای باراندازی بهره می‌برند.

معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی فرمانداری قرچک تصریح کرد: این عوامل، فرصت مناسب برای سودجویان قاچاقچی فراهم می‌کند تا شهرستان‌هایی مثل قرچک را به عنوان محل انبار و توزیع کالاهای قاچاق ببینند تا در موقعیت مقتضی، کالاهای قاچاق را به شهر تهران تزریق کنند.

خدایی‌راد افزود: برای مبارزه با قاچاق کالا، انبار‌ها باید شناسنامه‌دار شوند و وضع موجودی آن‌ها مشخص شود و به همین دلیل، پایش انبارها در شهرستان آغاز شده و تمام انباردارانی که کالا خریدوفروش می‌کنند باید مشخصات دقیق انبارهای خود را از طریق سامانه جامع انبار و مراکز نگهداری کالا به نشانی www.nwms.ir ثبت کنند.

وی در پایان نسبت به مبارزه با قاچاق کالاهای پزشکی و بهداشتی مرتبط با بیماری کرونا نیز تأکید کرد و گفت: نیاز جدی مردم به ملزومات بهداشتی مانند مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک و دستکش باید مورد توجه قرار بگیرد و هرگونه تحرک مشکوک در زمینه احتکار، گران‌فروشی و قاچاق این ملزومات باید با سرعت و شدت بررسی و توسط مراجع امنیتی و قضایی اعمال قانون شود.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/گ۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول