اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

حسن پور: حوزه سالنداری تئاتر رقابتی شده است/زنگ خطر تعطیلی تماشاخانه های خصوصی

رضا حسن پور، مدیر تماشاخانه خصوصی آژمان عنوان کرد: حوزه سالنداری این دوره خیلی رقابتی شده و هزینه های زیادی سالندارها متقبل می شوند ما هم برای اینکه در رقابت بمانیم، هر سال متحمل هزینه های زیادی می شویم.

حسن پور: حوزه سالنداری تئاتر رقابتی شده است/زنگ خطر تعطیلی تماشاخانه های خصوصی

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، در دو ماه گذشته وضعیت تماشاخانه های خصوصی چندان جالب نبوده، با بسته شدن سالن ها اجاره بهای تماشاخانه، کارکنان و دیگر هزینه ها برایشان دشوار است و هنوز در این زمینه هیچ تصمیم گیری مشخصی صورت نگرفته است که آیا قرار است از سالن های خصوصی حمایت بشود یا خیر.

رضا حسن پور مدیر تماشاخانه آژمان در این باره به فارس گفت: حوزه سالنداری این دوره خیلی رقابتی شده و هزینه های زیادی سالندارها متقبل می شوند ما هم برای اینکه در رقابت بمانیم، هر سال متحمل هزینه های زیادی می شویم.

وی ادامه گفت: فروردین سال گذشته ما 40 میلیون تومان هزینه سالن کردیم که شاید به چشم نیاید. یک صندلی خیلی معمولی 150 هزار تومان است و این را در شصت یا اعداد دیگر برای تامین یک سالن باید ضرب کرد.

حسن پور با بیان اینکه در این ایام تماشاخانه های خصوصی به شدت آسیب دیدند، افزود: به نظر من اگر این روند ادامه یابد و اگر حمایتی نشود ـ منظورم یارانه یک میلیونی نیست ـ بلکه حمایت به هنرمندان و سالن ها است،کار به تعطیلی سالن ها می رسد.

وی در ادامه افزود: ببینید تماشاخانه ما هم خیلی بزرگ نیست. سه سال است که اینجا مستقر شدیم و برنامه ریختیم کارهایی اجرا بروند که کیفیت لازم را داشته باشند که خیلی هم خلاقانه شد درست است چهره ها خیلی سمت سالن های کوچک نمی آیند اما همیشه به  این برنامه مان عمل کردیم به کیفیت اهمیت میدهیم و یک سالنی هم داریم به نام تجربه ، طوری طراحی شده که کارگردان موظف است به سالن فکر کند و شیوه اجرایی اش را مناسب سالن انتخاب کند.

حسن پور یادآور شد: الان به جز حمایت دولت، ما به حمایت صدا و سیما و شهرداری هم نیازمندیم که خیلی می توانند به تئاتر کمک کنند اما این اتفاق نمی افتد. شهرداری تهران با بیلبوردها و تبلیغاتی که دارد می تواند یک درصد را هم به تئاتر اختصاص دهد خیلی از مردم حتی نمی دانند تئاتر چیست. این خیلی عجیب است و خیلی ها سالن های ما را به رسمیت نمی شناسند و فقط تئاتر شهر را شنیده اند، صدا و سیما هیچ چیز از تئاتر نمی گوید شبکه چهار یک شب در هفته نیم ساعت دوازده شب درباره تئاتر صحبت می کند. حتی این ارتباط شهرداری و صدا و سیما با تئاتر می تواند تعاملی باشد، بلیتی دریافت کنند یا درصدی از اجرا را بگیرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول