اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیدواری مدیرکل آسیای غربی وزارت خارجه ایران نسبت به تشکیل دولتی فراگیر در افغانستان

مدیرکل آسیای غربی وزارت خارجه ایران ابراز امیدواری کرد که مقامات افغانستان با تشکیل دولتی فراگیر گامی بلند در راستای انجام گفتگوهای بین الافغانی و دستیابی به صلح و ثبات در این کشور بردارند.

امیدواری مدیرکل آسیای غربی وزارت خارجه ایران نسبت به تشکیل دولتی فراگیر در افغانستان

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید رسول موسوی دستیار وزیر و مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه ایران که محمدابراهیم طاهریان‌فرد دستیار وزیر و نماینده ویژه وزیر امور خارجه در امور افغانستان را در سفرش به کابل همراهی کرد در توئیتی نسبت به نتایج این سفر ابراز خوشبینی کرده است.

وی در توئیتی در این خصوص نوشت: به نتایج دیدار آقای طاهریان از افغانستان خوشبینم. 

موسوی ابراز امیدواری کرده است که رهبران و شخصیت‌های سیاسی افغانستان با تشکیل دولتی فراگیر گامی بلند در راستای انجام گفتگوهای بین الافغانی که به صلح و ثبات کامل در افغانستان بینجامد، بردارند.

 

 

در دیدار محمدابراهیم طاهریان‌فرد دستیار و نماینده ویژه وزیر خارجه ایران در امور افغانستان با برخی شخصیت‌های سیاسی و حزبی افغانستان و همچنین نماینده سازمان ملل در این کشور، آخرین تحولات سیاسی، روند صلح و لزوم تقویت نقش سازمان ملل متحد در افغانستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

محمد‌ابراهیم طاهریان‌فرد نماینده ویژه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان یکشنبه و دوشنبه در کابل با محمداشرف غنی، عبدالله عبدالله، محمدحنیف اتمر و حمدالله محب مسئولان سیاسی و امنیتی جمهوری اسلامی افغانستان، دیدار و گفتگو کرد. او روز دوشنبه اول اردیبهشت ماه نیز در ادامه سفر خود  با «حامد کرزی» رئیس‌ جمهور سابق این کشور و نیز تعدادی از شخصیت‌های سیاسی و حزبی افغانستان از جمله «عبدالرب رسول سیاف» رهبر تنظیم دعوت اسلامی و «صلاح‌ الدین» رهبر جمعیت اسلامی افغانستان دیدار و درباره آخرین تحولات سیاسی افغانستان، روند صلح و پاره‌ای از موضوعات مورد علاقه طرفین بحث و تبادل نظر کرد.

وی همچنین در ملاقات با خانم «اینگرید هایدن» معاون نماینده سازمان ملل در افغانستان (یوناما)، پیرامون مسائل جاری این کشور، روند صلح و نقش سازمان ملل در موضوعات یاد‌ شده مذاکره و بر ضرورت تقویت نقش آفرینی این سازمان در امور مربوط به افغانستان تاکید کرد.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران روز دوشنبه اول اردیبهشت ماه در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اوضاع افغانستان و اقدامات ایران برای حل مسائل کنونی در این کشور عنوان کرد: ایران به عنوان کشور همسایه افغانستان مایل است افغانستان امن، آرام و باثبات در کنار مرزهای شرقی ما باشد. متاسفانه اختلافات سیاسی در افغانستان بعد از انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، ایران را بر آن داشته به عنوان کشور دوست همیشگی افغانستان، اقدامات خودش را در این زمینه شروع کند.

وی افزود: آقای ظریف تماس‌هایی با مقامات افغانستان داشت و آقای طاهریان‌فرد دستیار وزیر خارجه در امور افغانستان نیز چند سفر به افغانستان داشت و از دیروز هم به کابل سفر کرد و با مقامات بلندپایه افغانستان و شخصیت‌های آن کشور دیدار کرده و می‌کند. همه تلاش ایران این است طرفین موضوع به تفاهمی دست یابند و دولت فراگیری تشکیل شود که به صلح و ثبات در افغانستان کمک کند و این گام اصلی برای داشتن یک افغانستان امن و آرام در کنار مرزهای ماست که همواره همسایگان جزو اولویت‌ها برای ما بودند. تلاش‌های ایران مستقل است که در چارچوب منافع دولت و ملت افغانستان است و به عنوان کشور همسایه وظیفه خود می‌دانیم در این شرایط اگر کاری از دستمان برمی‌آید برای بازگشت آرامش به آن کشور انجام دهیم.(اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول