اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

کمک مؤمنانه| از اقدام تحسین‌برانگیز یک روزنامه تا شکوه سخاوت در روستاها

کرونا با تمام نامهربانی‌هایش، ناخواسته در حال ثبت رکوردی جدید از موج مهربانی در سراسر استان‌های کشور است؛ این روزها شکوه سخاوت موج می‌زند و ایرانیان محکم‌تر از قبل پای کار ایران ایستاده‌اند تا روزی که شاخ غول کرونا بشکند و اوضاع به حالت عادی برگردد.

کمک مؤمنانه| از اقدام تحسین‌برانگیز یک روزنامه تا شکوه سخاوت در روستاها

خبرگزاری فارس؛ سردبیری استانها| رزمایش کمک مومنانه در حالی روز یازدهم آغاز فاز نخست خود را پشت سر می‌گذارد؛ که امروز شاهد اقدامات بسیار زیبایی از نوعدوستی در سراسر استانهای کشور بودیم. شکوه محبت و سخاوت در شهرها و روستاها موج می‌زند و ایرانیان محکم‌تر از قبل پای کار ایران  ایستاده‌اند تا روزی که شاخ غول کرونا بشکند و اوضاع به حالت عادی برگردد.

بخشش‌ها همچنان ادامه دارد و مهربانی مردم این سرزمین تمام شدنی نیست؛ از بخشش  اجاره بهای واحدهای صنفی بازارچه شهر سماله به مدت دو ماه برای حمایت از کسب و کار‌های اقتصادی در بحران کرونا گرفته تا ابتکار تحسین برانگیز یک روزنامه در قزوین برای اختصاص عواید فروش روزنامه به سبکی جالب توجه، از صحنه‌های زیبای همدلی امروز در استانها بود.

همدلی با هموطنان در رزمایش «کمک مومنانه» آنقدر پویا و با اشتیاق در مسیر خود حرکت می‌کند که اقشار مختلف مردم و مسوولان را پای کار آورده است و کرونا با تمام نامهربانی‌هایش در حال ثبت رکوردی جدید از موج مهربانی در نقاط مختلف ایران اسلامی است.

شکل گیری رزمایش کمک مومنانه هم برای خود روایتی دارد. ماجرا در پی فرمایشات مقام معظم رهبری در نیمه‌شعبان مبنی بر راه‌اندازی رزمایش گسترده در کشور در راستای کمک مومنانه به نیازمندان و حمایت از خانواده‌هایی که اقتصاد آنان تحت تاثیر شیوع کرونا ویروس قرار گرفته، آغاز شد.

توزیع ۳۱ هزار بسته غذایی به افراد نیازمند در سرتاسر خوزستان

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: امروز در نخستین مرحله از رزمایش کمک مومنانه، ۳۱ هزار بسته غذایی با همت خیرین در سرتاسر استان خوزستان به دست افراد نیازمند خواهد رسید.

 

سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر(عج) استان خوزستان با بیان اینکه پس از فرمان و تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک به نیازمندان، قرارگاه مواسات با محوریت نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان تشکیل شد، افزود: امروز در نخستین مرحله از رزمایش کمک مومنانه، ۳۱ هزار بسته غذایی با همت خیرین در سرتاسر استان خوزستان به دست افراد نیازمند خواهد رسید.

 

 

وی عنوان کرد: این فداکاری مومنانه یادآور حماسه‌های ایثارگرانه رزمندگان در سال‌های دفاع مقدس است.

ادامه فعالیت قرارگاه «مواسات و همدلی» در خوزستان تا دو ماه پس از ماه رمضان 

نماینده ولی‌ فقیه در استان خوزستان نیز گفت: قرارگاه مواسات و همدلی برای کمک و مدد رساندن مومنانه به افراد نیازمند و اقشار آسیب‌دیده از شیوع بیماری کرونا، تا دو ماه پس از ماه مبارک رمضان فعال خواهد بود و کمک به نیازمندان ادامه خواهد داشت.

 

حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد عنوان کرد: این قرارگاه برای کمک و مدد رساندن

قرارگاه مواسات و همدلی برای کمک و مدد رساندن مومنانه به افراد نیازمند و اقشار آسیب‌دیده از شیوع بیماری کرونا، تا دو ماه پس از ماه مبارک رمضان فعال خواهد بود و کمک به نیازمندان ادامه خواهد داشت

مومنانه به افراد نیازمند و اقشار آسیب دیده تا دو ماه پس از ماه مبارک رمضان فعال خواهد بود و کمک به نیازمندان ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: بیش از یک میلیون نفر از عزیزان ما در وضعیت بدی قرار دارند و به عنوان جامعه هدف ما به حساب می‌آیند که ۵۰۰ هزار بسته معیشتی به دست آنها خواهد رسید.

موسوی‌فرد عنوان کرد: امروز اولین رزمایش کمک مومنانه آغاز شد و به امید خداوند متعال این کمک‌ها به افراد نیازمند ادامه خواهد داشت.

ماه رمضان، آغاز توزیع کمک‌های مومنانه در کرمانشاه

معاون فرهنگی سپاه نبی اکرم (ص) با بیان اینکه ماه رمضان، آغاز توزیع کمک‌های مومنانه است، اظهار داشت: بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش کمک مومنانه، سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه هم به این سخنان ارزنده لبیک گفت و در سطح سازمان بسیج سپاه های استانی، ستادی به منظور جمع آوری کمک های مردمی و ساماندهی آن ها تشکیل شد. 

 

سرهنگ «بهرام میرزایی» افزود: کمک‌ها به دو شکل نقدی و غیر نقدی جمع آوری می شوند، برای کمک های نقدی شماره کارت پیش بینی شده که آن را اطلاع رسانی کردیم و کمک های غیر نقدی شامل مواد غذایی و ارزاق عمومی توسط چادرهای برپا شده‌ی رده های بسیج در سراسر استان، دریافت می‌گردد. 

عواید فروش این روزنامه صرف کمک مؤمنانه می‌شود

در پی شیوع کرونا و آسیب دیدن برخی مشاغل، روزنامهٔ ولایت قزوین درآمد ناشی از فروش خود از یکم تا 15 اردیبهشت ماه را به آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا اختصاص داد و تصمیم گرفت با فروش این روزنامه به برخی از اهالی فرهنگ که از وضعیت مالی مناسبی برخوردار هستند، درآمد حاصل از این کار را به آسیب‌دیدگان کرونا اهدا نماید.

سید عبدالعظیم موسوی، مدیر مسؤول روزنامهٔ ولایت قزوین در این باره به گفت: بخش مهم‌تر برنامهٔ ما  به این‌صورت است که برخی از افراد متمول متدین که اهل فرهنگ هستند را از قبل شناسایی کرده‌ایم، تعدادی از همکاران ما روزنامهٔ روز ولایت را نزد این بزرگواران می‌برند و پیام بنده در راستای کمک به آسیب‌دیدگان کرونا از طریق فروش روزنامه را به آن‌ها ابلاغ می‌کنند.

 

وی افزود: همکاران ما از آنان درخواست می‌کنند روزنامه را با قیمت پیشنهادی خود خریداری کنند تا مبلغ خرید آن‌ها صرف آسیب‌دیدگان ناشی از این بیماری شود.

موسوی اظهار کرد: به این عزیزان و خیرین محترم، شماره حساب سازمان بسیج رسانه داده می‌شود تا مبلغ خرید روزنامه را مستقیماً به این حساب واریز کنند.

توزیع 10 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در رفسنجان

فرمانده سپاه ناحیه رفسنجان گفت: در رزمایش کمک مومنانه و مواسات در سایه همدلی مردم رفسنجان پیش‌بینی توزیع ده هزار بسته معیشتی میان خانوارهای آسیب‌دیده از کرونا شده است و هر بسته معیشتی کفاف رزق 20 روز یک خانواده چهارنفره را می‌دهد.

در رزمایش کمک مومنانه و مواسات در سایه همدلی مردم رفسنجان پیش‌بینی توزیع ده هزار بسته معیشتی میان خانوارهای آسیب‌دیده از کرونا شده است و هر بسته معیشتی کفاف رزق 20 روز یک خانواده چهارنفره را می‌دهد

علی‌اکبر شاهرخی خاطر نشان کرد: اولین مرحله رزمایش کمک مومنانه و مواسات در رفسنجان روز دوشنبه 9 اردیبشهت ماه از یک مکان به‌صورت متمرکز با حضور خیران و مسئولان برگزار و سپس کار توزیع اقلام با همکاری سپاه، موکب‌ها، کمیته امداد، بهزیستی و مجموعه خیران آغاز می‌شود.

وی از طراحی سامانه ثبت خانوارهای زیر پوشش این رزمایش خبر داد و افزود: در این سامانه تمامی اسامی شناسایی شده، ثبت و تقاطع‌گیری می‌شود و سپس رزمایش طی سه مرحله با همت خیران و کمک‌های مردمی اجرا می‌شود.

توزیع ۲۰۰ بسته غذایی بین خانواده‌های بیماران سخت‌درمان در همدان

مسوول امور مشارکت‌های مردمی و مددکاری مجمع خیرین سلامت همدان از توزیع ۲۰۰ بسته غذایی بین خانواده‌های سخت درمان به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال خبر داد.

حمید شاکری‌صفت با اشاره به اقدامات مجمع خیرین سلامت استان در مقابله با ویروس کرونا  اظهار کرد: مواد ضدعفونی، گان، لباس محافظ، ماسک، دستکش، فشارسنج ضد ضربه، مانومتر، آمبوبگ، پالس اکسی متر انگشتی، ترمومتر مادون قرمز و شیلد تهیه و توزیع شده است.

وی بیان کرد: مجمع خیرین سلامت همدان به ۲۰۰ خانواده دارای بیمار که از لحاظ سطح درآمد جزو اقشار آسیب پذیر به شمار می‌آیند بسته موادغذایی اهدا کرد.

 

مسوول امور مشارکت‌های مردمی و مددکاری مجمع خیرین سلامت همدان از توزیع ۲۰۰ بسته غذایی بین بیماران نیازمند خبر داد و گفت: هر سبد به ارزش ۲۰۰ هزار تومان بود که در مجموع  ۴۰ میلیون تومان هزینه شد و این مبالغ را نیکوکاران و خیرین عزیز تقبل کردند.

اجرای رزمایش همدلی در شهر قم

جانشین فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) گفت: رزمایش همدلی توسط بسیج در شهر قم در سه مرحله در هفته جاری، در نیمه ماه رمضان و عید فطر برگزار می‌شود.

محمدرضا موحد ادامه داد: رزمایش همدلی توسط بسیج در شهر قم در سه مرحله در هفته جاری، در نیمه ماه رمضان و عید فطر برگزار می‌شود تا هیچ نیازمندی در شهر نباشد که کمک دریافت نکرده باشد.

کسبه بازارچه "سماله" از پرداخت اجاره بها معاف شدند

شهردار سماله گفت: در راستای حمایت از کسب و کار‌های اقتصادی در بحران کرونا، اجاره بهای واحدهای صنفی بازارچه شهر سماله به مدت دو ماه بخشیده شد.

علی شجاعی افزود: با هماهنگی و کسب نظر مساعد اعضای شورای شهر به‌منظور رعایت حال همشهریان و مستأجران بازارچه شهرداری که در قضیه قرنطینه ضد کرونایی و تعطیلی اجباری صنوف دچار ضرر و زیان مالی شده بودند کسبه را از پرداخت اجاره بهای دو ماه اخیر معاف نمود تا اندکی از فشار اقتصادی بر آنان کاسته شود.

 

شجاعی گفت: این اقدام شهرداری که در قالب پویش همدلی و بخشش مهربانی در بحران کرونا اجرا شده و می تواند الگوی مناسبی برای دیگر شهرهای استان قرار گیرد.

حضور پررنگ هیئت‌های ورزشی گنبدکاووس در رزمایش مواسات

رئیس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس با اشاره به لزوم حضور همه اقشار در رزمایش بزرگ مواسات و کمک مومنانه، گفت: هیئت‌های ورزشی شهرستان گنبدکاووس نیز همچون سمن‌های جوانان در این رزمایش حضوری پررنگ خواهند داشت.

حجت‌الله یوسفی با اشاره به اینکه پس از حضور همدلانه و حماسی مردم در کنار مسوولان

 سازمان‌های مردم نهاد حوزه جوانان در گنبدکاووس به بهترین شکل ممکن وارد میدان شده بود و با اقدامات پرشور و بی‌نظیر نتایج درخشانی را رقم زدند

در حوزه مقابله و کنترل بیماری کرونا طی دو ماه گذشته امروز نیز نیازمند حماسه‌های بزرگتری هستیم، اظهار کرد: بنا بر سیاست جدید تمامی مجموعه‌های تابعه از جمله سمن‌ها و هیئت‌های ورزشی ضمن ادامه روند گذشته به صورت ویژه بر موضوع تهیه بسته‌های معیشتی فعال شده‌اند.

وی با بیان اینکه در فاز اول اقدامات مردمی برای مقابله با کرونا عمده تلاش‌ها متمرکز بر اقدامات بهداشتی، فرهنگی، اطلاع رسانی، مشاوره و کنترل فضای روانی بود، افزود: در این بخش سازمان‌های مردم نهاد حوزه جوانان در گنبدکاووس به بهترین شکل ممکن وارد میدان شده بود با اقدامات پرشور و بی‌نظیر نتایج درخشانی را رقم زدند.

یوسفی با اشاره به اینکه سمن‌های جوانان شهرستان گنبدکاووس در قالب پویش همدلی سمن‌ها اقدام به تهیه 5 هزار بسته معیشتی کرده‌اند، تصریح کرد: در کنار این جوانان عزیز، ورزشکاران شهرستان نیز در قالب هیئت‌های مختلف ورزشی در تلاش برای تهیه بسته‌های معیشتی و رسیدگی به حال نیازمندان، کارگران بیکار شده و افراد معسر در میان جامعه ورزش هستند.

 مسجد سنگر کمک مؤمنانۀ الوندی‌ها

بسیجی‌های جوان شهر الوند، به همت سپاه ناحیه امام(ع) شهرستان البرز در حال آماده سازی بسته‌های مواد غذایی برای توزیع در میان نیازمندان هستند. مانند همیشه امروز هم مسجد سنگر کمک مؤمنانه است.

 

 

شناسایی ۱۲۰ هزار نیازمند در طرح مواسات خراسان شمالی

 به دلیل شیوع ویروس کرونا، برخی از افراد جامعه آسیب مالی دیده و یا مشاغل خود را ازدست‌داده‌اند، بر این اساس پیوستن به رزمایش بخشش ایرانیان از ضروریات است

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی از شناسایی ۱۲۰ هزار نیازمند در استان برای دریافت کمک های طرح مواسات و همدلی خبر داد و اظهار کرد: قرارگاه مواسات که با تبعیت از فرمایشات ولی امر مسلمین در خصوص کمک مؤمنانه به نیازمندان آسیب‌دیده از کرونا شکل‌گرفته است تاکنون توانسته ۱۲۰ هزار خانوار نیازمند را در استان شناسایی کند.

مجید الهی راد خاطرنشان کرد: ۵۴ هزار خانوار کمیته امداد، ۱۷ هزار خانوار بهزیستی، دو هزار و ۴۰۰ بیمار سرطانی، ۱۰ هزار کشاورز، ۱۶ هزار نیازمند شناسایی‌شده توسط مراکز نیکوکاری، ۱۰۰ نفر از نیازمندان شهرداری (شامل زباله گردها)، ۱۰ هزار خانوار نیازمند در محلات، دو هزار و ۵۰۰ نفر از رزمندگان معسر، هزار نفر زندانی، هزار و ۱۰۰ نفر نیازمند در اداره کار و ۷ هزار خانوار نیز در قالب سایر موارد به‌عنوان جامعه هدف قرارگاه مواسات شناسایی‌شده است.

 

وی برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در جهت کمک به این خانواده‌ها را تهیه سبد غذایی، پرداخت اجاره‌بها، ارائه پرداخت هزینه درمانی و بخشش اجاره‌بها برشمرد و افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا، برخی از افراد جامعه آسیب مالی دیده و یا مشاغل خود را ازدست‌داده‌اند، بر این اساس پیوستن به رزمایش بخشش ایرانیان یکی از ضروریات است.

آغاز رزمایش "کمک مومنانه" و شناسایی 1000 خانواده نیازمند بستان‌آبادی

فرمانده سپاه بستان آباد گفت:  امروز و در شرایط دشوار اقتصادی ناشی از شیوع کرونا ضرورت توجه به مساکین و نیازمندان چندین برابر شده است.

حسن امینی بیرامی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص طرح "کمک مومنانه" در شهرستان بستان آباد از تهیه اقلام مواد غذایی خانواده های بی بضاعت توسط پایگاه‌ها و حوزه های بسیج با همکاری خیرین شهرستان خبر داد و گفت: در اولین قدم 120 بسته غذایی در روستای انباردان بستان آباد توزیع شد.

 

توزیع ۱۲ هزار بسته معیشتی «کمک مؤمنانه» در خراسان‌جنوبی

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی گفت: رزمایش کمک مؤمنانه طی سه مرحله در استان اجرا می‌شود که در مرحله نخست آن ۱۲ هزار بسته کمک معیشتی از پنجشنبه چهارم اردیبهشت‌ماه بین افراد نیازمند توزیع می‌شود.

سردار علی قاسمی تصریح کرد: در مجموع قالب رزمایش «کمک مؤمنانه» ۲۲ هزار نفر در استان از برکات این رزمایش بهره‌مند می‌شوند و ارزش هر بسته معیشتی بین ۲۰۰ هزار تا ۷۰۰ هزار تومان است و این بسته‌ها شامل برنج، گوشت مرغ، رب، ماکارونی، رب، سویا، قند و شکر است که به نسبت تعداد افراد خانوار توزیع می‌شود.

توزیع 3800 بسته معیشتی در مرحله اول رزمایش مومنانه در شازند

فرمانده سپاه ناحیه شازند از توزیع  ۳۸۰۰ بسته معیشتی توسط سپاه و بسیج با مشارکت دستگاه‌ها و خیرین بین نیازمندان در قالب مرحله اول رزمایش کمک مومنانه خبر داد.

محمد مهجوری ظهر امروز در آیین رزمایش کمک مومنانه شازند که ظهر امروز با حضور فرمانده سپاه روح الله و جمعی از مسوولین شهرستانی برگزار شد، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا سپاه و بسیج ناحیه شازند با سازماندهی ۳۵ گروه جهادی و ۵۰ جهادگر در روز اقدامات گسترده‌ای از تولید و توزیع ماسک،گندزدایی و ضدعفونی روستاها و معابر، توزیع مواد ضدعفونی کننده انجام داده است.

 

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۷۰ هزار ماسک توسط گروه‌های جهادی تولید و در بین مناطق محروم و روستایی تولید شده و همچنین روزانه بیش از دوهزار دستکش یکبار مصرف در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

 

فرمانده سپاه ناحیه شازند راه اندازی ۱۲ کارگاه تولید ماسک و چندین کارگاه خانگی توسط جهادگران بسیجی، تهیه و توزیع ۱۵۳ هزار بروشور اطلاع رسانی، آموزش بیش از ۲ هزار نفر، ضدعفونی مستمر بیش از ۳۰ روستا و به کارگیری بیش از ۱۴۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده  را بخش دیگری از اقدامات سپاه ناحیه شازند در مبارزه با کرونا برشمرد.

توزیع ۱۰۰ هزار بسته معیشتی تا پایان ماه مبارک رمضان در هرمزگان

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) در مراسم آغاز مرحله نخست رزمایش کمک مؤمنانه اظهار کرد: پیرو فرمایش مقام عظمای ولایت جهت مشارکت در امر کمک‌های مومنانه به افراد آسیب پذیر، قرارگاهی به نام خدمات رسانی مواسات و خدمت مومنانه به مردم هرمزگان با محوریت ائمه جمعه در سراسر استان هرمزگان تشکیل شده است.

 

سردار اباذر سالاری افزود: قرارگاه خدمت رسانی مواسات و خدمت مومنانه شامل ۱۷ کارگاه‌های مختلفی است که هر کدام از این کارگاه‌ها گوشه‌ای از این کار خداپسندانه را انجام داده‌ و امید است با انجام این رزمایش مومنانه  بخشی از خسارت‌هایی که بیماری کرونا به اقشار آسیب پذیر وارد کرده است، جبران شود.

 

اظهار کرد: قریب به ۱۰۰ هزار بسته معیشتی طی دو مرحله تا پایان ماه مبارک رمضان در سراسر استان هرمزگان بین نیازمندان و افراد صاحب مشاغلی که به دلیل بیماری کووید ۱۹ در چند ماه گذشته متضرر شده اند، توزیع خواهد شد تا بتواند کمک هرچند کوچکی به آنان برای عبور از این شرایط باشد.

۴۱۰۰ خانوار نیازمند در نهاوند شناسایی شد

فرمانده سپاه نهاوند با بیان اینکه ۴ هزار و یکصد خانوار نیازمند در نهاوند شناسایی شده است، گفت: به منظور سهولت و تسریع در توزیع بسته ها لیست خانوارها اولویت‌بندی شده و هر نهاد و موسسه، جامعه هدف خود را بر اساس آن لیست پوشش خواهد داد.

علی مختاری افزود: رزمایش مواسات مومنانه در ماه مبارک رمضان طی دو مرحله انجام خواهد شد که روز پنجشنبه آینده در صورت فراهم شدن شرایط اولین مرحله آن اجرا و بسته‌های غذایی بین تعدادی از نیازمندان توزیع می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش امامان جمعه در فرماندهی قرارگاه

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم از مردم مومن خواست، در ماه مبارک رمضان اگر بنا دارند برای اطعام مومنان افطاری بدهند به دلیل شرایط خاص حاکم بر جامعه، هزینه آن افطاری را به تهیه و توزیع اقلام کمک معیشتی به آسیب دیدگان از کرونا اختصاص دهند

رزمایش گفت: حضور ائمه جمعه فرماندهیِ هدایت گرانه است نه مداخله‏‌گرانه و تمام افراد، نهادها و گروه‏‌ها باید نقش امام جمعه را یک "نقش پدرانه" بدانند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم با اشاره مجدد به موضوع انفاق و احسان در ماه مبارک رمضان از مردم مومن و روزه دار خواست، اگر بنا دارند برای اطعام مومنان افطاری بدهند به دلیل شرایط خاص حاکم بر جامعه، هزینه آن افطاری را به تهیه و توزیع اقلام کمک معیشتی به آسیب دیدگان از کرونا اختصاص دهند.

شناسایی ۸۲۰۰ خانوار نیازمند پارس‌آبادی در رزمایش کمک مؤمنانه

فرمانده ناحیه سپاه پارس‌آباد اظهار کرد: ۸۲۰۰ خانوار نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا در این شهرستان شناسایی شده‌اند و مجموعه سپاه و بسیج در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی شهرستان در جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مردمی در قالب این رزمایش، یکی از ارکان پیشرو و اصلی هستند.

ایمان حسنی با اشاره به جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم در راستای رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه اظهار کرد: پایگاه بسیج امام خامنه‌ای، تعداد ۳۱۳ بسته معیشتی به ارزش هر بسته حدود ۳۵۰ هزار تومان به مناسبت اربعین سردار شعبانی در حال تهیه دارد.

 

وی افزود: تاکنون نیز به همت مردم و خیران پایگاه‌های بسیج تابعه بیش از ۱۴۰ میلیون ریال وجه نقد جمع‌آوری شده است.

فرمانده بسیج مساجد و محلات ولایت شاهرود با اشاره به تهیه و توزیع ۱۲۰ بسته معیشتی به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیون ریال به همت حوزه و پایگاه‌ها گفت: ۸۰۰ بسته بهداشتی نیز در راستای این رزمایش شامل ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی دست به ارزش تقریبی ۴۰ میلیون ریال تهیه و توزیع شده است.

حسنی با بیان اینکه جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم و خیران در محلات همچنان ادامه دارد، افزود: قرار است بسته‌های معیشتی با هماهنگی قرارگاه شهرستانی از اول ماه مبارک رمضان در محلات هدف توزیع شود.

 

روایت کمک مؤمنانه در شاهرود؛ از ورود آستان قدس تا همدلی در روستاها

روایت کمک مؤمنانه در شهرستان شاهرود هر روز پررنگ‌تر می‌شود؛ ورود آستان قدس رضوی برکت و جوششی خاص ایجاد کرده و همدلی در روستاها این روزها مشهود است.

ایمان حسنی، فرمانده بسیج مساجد و محلات ولایت شاهرود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود با اشاره به جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم در راستای رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه اظهار کرد: پایگاه بسیج امام خامنه‌ای، تعداد ۳۱۳ بسته معیشتی به ارزش هر بسته حدود ۳۵۰ هزار تومان به مناسبت اربعین سردار شعبانی در حال تهیه دارد.

 

وی افزود: تاکنون نیز به همت مردم و خیران پایگاه‌های بسیج تابعه بیش از ۱۴۰ میلیون ریال وجه نقد جمع‌آوری شده است.

فرمانده بسیج مساجد و محلات ولایت شاهرود با بیان اینکه جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم و خیران در محلات همچنان ادامه دارد، افزود: قرار است بسته‌های معیشتی با هماهنگی قرارگاه شهرستانی از اول ماه مبارک رمضان در محلات هدف توزیع شود.

به گفته سردار غلامرضا سلیمانی، رییس سازمان بسیج مستضعفین، نحوه گردآوری و توزیع کمک‌های مردمی در رزمایش سراسری «کمک مومنانه» به این صورت است که کمک‌هایی که به صورت کالا خواهد بود در همان محل به افراد نیازمند اعطا می‌شود و کمک‌های نقدی نیز به دست نیازمندان همان منطقه خواهد رسید و کمک‌ها در منطقه‌ای دیگر هزینه نخواهد شد.

گزارش: کبری خوانساری

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول