اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فارس من| دفن اموات غیرکرونایی در هیچ یک از آرامستان‌های مشهد محدودیتی ندارد

دفن اموات غیرکرونایی در هیچ یک از آرامستان‌های مشهد از سوی سازمان فردوس‌های مشهد و آستان قدس رضوی محدودیتی ندارد و تعداد افراد حاضر در خاکسپاری به‌دلیل عدم ازدحام باید کمترین تعداد باشند.

فارس من| دفن اموات غیرکرونایی در هیچ یک از آرامستان‌های مشهد محدودیتی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، «مشکل خاکسپاری متوفیان غیرکرونایی در مشهد» عنوان یکی از سوژه‌هایی است که در سامانه «فارس من» به ثبت رسیده است.

جهت پیگیری این سوژه مردمی با مسؤول روابط عمومی سازمان فردوس‌های مشهد گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

حمید پورباقر ضمن رد مسأله مطرح شده، اظهار کرد: دفن اموات غیرکرونایی در بهشت‌ رضا، بهشت رضوان و جوادالائمه هیچ محدودیتی ندارند.

وی در رابطه با دیگر آرامستان‌ها تشریح کرد: آرامستان‌های حرم مطهر و خواجه ربیع نیز در اختیار آستان قدس است که ممکن است قوانین خاص خود را داشته باشد.

مسؤول روابط عمومی سازمان فردوس‌های مشهد با تاکید بر اینکه ما کسی را ملزم نمی‌کنیم که فوت شدگان غیرکرونایی را حتما در بهشت رضا یا بهشت رضوان دفن کنند و حتی اعزام به شهرستان را نیز داریم، عنوان کرد: ما فقط شخص فوت شده را با آمبولانس اعزام می‌کنیم و کارهای دفن با خود حرم مطهر رضوی و خواجه‌ربیع است.

پورباقر نسبت به موضوع حضور افراد در مراسم خاکسپاری اموات غیرکرونایی بیان کرد: به دلیل اینکه آرامستان تعطیل است افراد زیادی را نمی‌توانیم راه بدهیم چرا که باعث ازدحام می‌شود.

مسؤول روابط عمومی سازمان فردوس‌های مشهد خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای مراسم خاکسپاری چه برای اموات کرونایی و غیرکرونایی به هشت نفر بیشتر اجازه همراهی نمی‌دهیم.

دفن اموات غیرکرونایی در آرامستان حرم مطهر رضوی و خواجه ربیع بلامانع است

جهت پیگیری مسأله خاکسپاری اموات غیرکرونایی در دو آرامستان حرم مطهر رضوی و خواجه ربیع با مدیرعامل مؤسسه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی نیز گفت‌وگویی انجام دادیم که به شرح زیر است.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد ضمن رد این ادعا که گفته می‌شود در حرم مطهر رضوی و خواجه‌ربیع اموات غیرکرونایی دفن نمی‌شوند، گفت: هم‌اکنون دفن اموات غیرکرونایی طبق روال گذشته و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام است.

وی در رابطه با تعداد افرادی که می‌توانند در خاکسپاری این اموات شرکت کنند، عنوان کرد: جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید تعداد افراد حاضر در خاکسپاری تا حد ممکن کمترین تعداد باشند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول