اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گزارش | کرونا چالش‌های نظام جهانی را فاش کرد

ویروس کرونا که در حال حاضر سرتاسر جهان را در نوردیده، چالش‌ها و شکنندگی که نظام جهانی کنونی دارد را فاش کرده است.

گزارش | کرونا چالش‌های نظام جهانی را فاش کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ ویروس کرونا در حال نمایان کردن شکنندگی نظام لیبرال جهانی است که تعریف کننده جامعه مدرن است.

«مایک روجر» نماینده جمهوری خواه سابق مجلس نمایندگان آمریکا طی مقاله‌ای در پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا «هیل» نوشت: «این یک تحول اتفاقی نیست بلکه این همه‌گیری و واکنش جهانی به آن هم اکنون در حال برملا کردن شکاف‌ها و تَرک‌هایی است که از طریق غفلت، حذف و فرسایش عمدی پدید آمده‌اند.»

وی در ادامه نوشت: ‌«پیامدهای این همه‌گیری باید همه ما را نگران کنند چون ممکن است هیچگونه نظم جایگزینی وجود نداشته باشد و چه بسا هرج و مرج در سیستم جهانی پدید آید.»

روجر اضافه کرد: «پاسخ به این همه‌گیری و بهبود یافتن از آن باید اولویت نخست و بزرگتر باشد. اگر چه بلافاصه پس از آن، باید به محاسبه تاثیرات کناره‌ رفتن آمریکا از رهبری و پیامدهای آن برای آینده پرداخت.»

وی در پایان این مقاله نوشت که آمریکا باید به دنیا به گونه‌ای بنگرد که واشنگتن را به عنوان بخش حیاتی برای نظم جهانی بدانند و آمریکا در این موضوع تنها یا جدا نیست.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول