اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

چالش‌های جدی آموزش مجازی در چادگان/توسعه زیرساخت‌ها به جای پاک کردن صورت مسأله

مدیر آموزش و پرورش شهرستان چادگان شرایط خاص آموزش مجازی در این شهرستان با توجه به کمبود امکانات در روستاها را تشریح کرد.

چالش‌های جدی آموزش مجازی در چادگان/توسعه زیرساخت‌ها به جای پاک کردن صورت مسأله

رضا صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره مشکلات عدم دسترسی دانش‌آموزان منطقه چناررود چادگان به شبکه آموزش و اینترنت پرسرعت برای آموزش مجازی اظهار داشت: در خصوص بحث اینترنت شرکت مخابرات باید زیرساخت‌های لازم در منطقه چناررود را فراهم کند و ما به عنوان متولی آموزش و پرورش نمی‌توانیم مخابرات را اجبار به تقویت اینترنت به دلیل اجرای شبکه شاد کنیم؛ ولی از طریق شوراهای روستاهای آن منطقه این مسأله به عنوان یک مطالبه مردمی قابل طرح و پیگیری است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان چادگان ادامه داد: در رابطه با بحث آموزش، مدارسی که به اینترنت دسترسی ندارند را شناسایی کرد‌ه‌ایم و برخی از آن‌ها اینترنت دارند، ولی گوشی و کامپیوتر ندارند که آن‌ها را نیز شناسایی کرده‌ایم؛ برای برون‌رفت از این چالش برای برخی از دانش‌آموزان که در آن مناطق امکان تماشای لوح فشرده را دارند، توسط راهبران آموزشی اداره آموزش و پرورش، این لوح‌ها را در میان آن‌ها توزیع خواهیم کرد و آن دسته از افرادی که حتی دسترسی به هیچ یک از وسایل ارتباط جمعی را ندارند، مقرر شده مطالبی به صورت مکتوب تحویل آن‌ها دهیم.

وی افزود: در این میان با چالشی مواجه هستیم که برای مثال دانش‌آموز کلاس اول یا دوم دبستان امکان مطالعه جزوه مکتوب ارائه شده ما را ندارد که در این زمینه مشکل داریم و هنوز هم در این زمینه به نتیجه خاصی نرسیده‌ایم.

صفری بیان داشت: در حال برنامه‌ریزی برای کسب مجوز از ستاد کرونا برای مدارس روستایی با تراکم جمعیتی کم هستیم تا با رعایت فاصله، معلم آن‌ها یک یا دو روز در هفته در کلاس درس حاضر شده و مطالب را به آنان ارائه دهد؛ اما چگونگی اجرای این مسأله به ستاد کرونا بستگی دارد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان چادگان تصریح کرد: درباره اینکه در برخی مناطق شهرستان شبکه آموزش سیما دریافت نمی‌شود، این موضوع باید توسط صدا و سیما حل شود و ما این موضوع را به اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان اطلاع داده‌ایم و به صورت دقیق هم اطلاع نداریم که کدام مناطق مشکل دریافت شبکه آموزش را دارند که در این میان نقش شوراهای روستاها برای انعکاس مشکل پررنگ‌تر می‌شود.

وی درباره اعلام پوشش 98 درصدی صدا و سیما در استان نیز گفت: به نظر نمی‌رسید این مطلب درست باشد؛ در سمیرم هم‌اکنون 30 درصد دانش‌آموزان دسترسی به این شبکه‌ها ندارند و این مشکل در فریدون‌شهر، فریدن و بسیاری از شهرستان‌های استان نیز وجود دارد و به شهرستان چادگان اختصاص ندارد؛ اگر این مشکل فقط مختص 4 روستای چادگان بود، صحبت پوشش 98 درصدی حقیقت داشت، ولی این یک مشکل استانی است.

صفری ادامه داد: مسؤولان مربوط به جای پاک کردن صورت مسأله باید توسعه زیرساخت‌ها در این شرایط را با کمک از دولت ارتقا بخشند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان چادگان در پایان گفت: معضل دیگر دانش‌آموزان شهرستان عدم دسترسی به گوشی‌های تلفن همراه هوشمند است که در این زمینه نیز تماس‌های متعددی از اولیا به اداره آموزش و پرورش واصل شده است و انتقاد آن‌ها را در پی داشته است.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول