اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

«ونیز» خلاف «کن» برنامه خود را قطعی کرد/ رئیس بیِنال: تکلیف کن با خودش مشخص نیست

رئیس بیِنال ونیز ضمن اعلام برنامه قطعی برگزاری رویداد امسال جشنواره بین المللی فیلم ونیز در ماه سپتامبرگفت: در حال حاضر هیچ گزینه ای برای همکاری مشترک بین جشنواره ونیز و کن روی میز نیست.

«ونیز» خلاف «کن» برنامه خود را قطعی کرد/ رئیس بیِنال: تکلیف کن با خودش مشخص نیست

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، مسولان فستیوال ونیز اعلام کردند که هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز از ۲ تا ۱۲ ماه سپتامبر برگزار خواهد شد.

جشنواره ونیز برنامه خود برای برگزاری رویداد امسال در ماه سپتامبر را قطعی کرد.

رئیس بیِنال ونیز ضمن اعلام برنامه قطعی برگزاری رویداد امسال جشنواره بین المللی فیلم ونیز در ماه سپتامبرگفت: در حال حاضر هیچ گزینه ای برای همکاری مشترک بین جشنواره ونیز و کن روی میز نیست.

ربرتو سیکاتو رئیس بیِنال ونیز، سازمان مادر فستیوال فیلم ونیز امروز در مصاحبه ای با خبرگزاری ایتالیایی آنسا اعلام کرد که هفتاد و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم ونیز از دوم تا دوازدهم سپتامبر(۱۲ تا ۲۲ شهریور) در لیدو برگزار خواهد شد.

پس از اعلام جزئیات برگزاری جشنواره ونیز امسال توسط سخنگوی این فستیوال، امکان همکاری دو جشنواره کن و ونیز کم رنگ شد. سیکاتو رئیس بیِنال ونیز در این مورد گفت: از زمانیکه بحران کرونا آغاز شد، ما احتمال همکاری دو جشنواره را در صورت لغو جشنواره فیزیکی کن افزایش دادیم.

وی افزود: با «کن» هر کاری شدنیست اما با این وجود که «تیِه ری فِرما» رئیس جشنواره کن می گوید همچنان در حال بررسی وضعیت و شرایط است و نمی گوید که دقیقا میخواهد چه کاری انجام دهد، من شرایط این همکاری را ناآماده و مشوّش یافتم.

رئیس بیِنال ونیز در پایان گفت: ما داریم برنامه هایمان را پیش می بریم. تکلیف مسولین کن با خودشان مشخص نیست و چنانچه «کن» همچنان در حال بررسی شرایط باشد دیگر دیالوگی برقرار نخواهد شد.

سیکاتو عنوان کرد که در حال حاضر هیچ گزینه ای برای همکاری مشترک بین جشنواره ونیز و کن روی میز نیست.

حضور مهمانان خارجی به دلیل ضرورت های خاص بحران کنونی بسیار محدودتر و کمتر از دوره های پیشین!

وی در مورد میزان حضور در این رویداد توضیح داد: آنچه که ما توقع داریم این است که حضور مهمانان خارجی به دلیل ضرورت های خاص بحران کنونی بسیار محدودتر و کمتر از دوره های پیشین باشد. همچنین بر مبنای یکروز کاری مشخص، جشنواره شبیه سازی انجام میدهیم. فناوری دیجیتالی «برای مطبوعات خارجی» مهم خواهد بود، و همه اینها به درستی تنظیم شده و در طرحی پیشنهادی آماده شده که در اختیار مسولین اجرایی این رویداد قرار خواهیم داد. بیِنال برای آماده سازی کامل برنامه ریزی و لحاظ کردن تمام جزئیات تا پایان ماه می به خود مهلت داده است.

سیکوتو که تهیه‌کننده سابق فیلم است، همچنین به موضوع اصلی استفاده از سالن های سینما برای این جشنواره پرداخت و خاطرنشان کرد که انتظار دارد مقامات ایتالیایی از نظر اقدامات امنیتی در سراسر کشور در برابر شیوع ویروس کرونا، امکانات ویژه ای به ونیز اعطا کنند.

ایتالیا که تا این هفته ۲۳ هزار تلفات ناشی از ویروس کرونا داشته، یکی از بحرانی ترین کشورهای جهان در این مورد به شمار می رود.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول